  • 11. Data: 2011-10-17 18:26:39
    Temat: Re: Klient wymaga podpisu na fakturach VAT - ma prawo?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-17, Mariusz Kropiwnicki <g...@m...gsl.pl> wrote:

    [...]

    > Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę, ale ten obowiązek dotyczy tylko
    > faktur za usługi telekomunikacyjne,

    A czy nie o takich usługach mowa, w poście otwierającym wątek?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2011-10-18 09:07:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2011 03:33:52 -0700, M napisał(a):

    > Klient jako podstawę prawną podaje swojego księgowego. Biurokracja
    > kosztuje, a każdy chciałby mieć śmiesznie tani Internet. Pewnie od
    > nowego roku będzie tańszy - ale tylko dla niekłopotliwych :)

    Poczytaj prawo telekomunikacyjne, bo se narobisz kłopotu. Ceny nie mogą
    dyskryminować części klientów. To jest wyraźnie wymagane w tej ustawie.

  • 13. Data: 2011-10-21 19:27:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2011, spp wrote:

    > Hmm, niech podobnie klienci potraktują płatność za usługę - po otrzymaniu
    > faktur. :)

    A to już zależy kto bardziej uważał przy podpisaniu umowy ;)
    (znaczy co tam zapisali).
    Z założenia faktura jest papierkiem, za który się żadne pieniądze
    nie należą. Za to za usługę i owszem.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-10-21 20:30:12
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > A to już zależy kto bardziej uważał przy podpisaniu umowy ;)
    > (znaczy co tam zapisali).
    > Z założenia faktura jest papierkiem, za który się żadne pieniądze
    > nie należą. Za to za usługę i owszem.

    A w praktyce to tzw. `wszyscy` płacą "za fakturę".

    Tomek

  • 15. Data: 2011-10-21 21:56:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Oct 2011, tomek wrote:

    > A w praktyce to tzw. `wszyscy` płacą "za fakturę".

    Nie, w praktyce to wyłazi na wierzch kto bardziej uważa
    przy podpisaniu umowy :)
    I doskonale wiem, że m.in. moi klienci bardzo pilnują zapisu
    że "płatność należy się xxx dni od podpisania protokołu odbioru
    *oraz* otrzymania prawidłowo wypełnionej faktury".
    W tym cały haczyk, nie w "praktyce płacenia".

    Ale nie mam pojęcia, czy pytający już ten element u siebie
    ćwiczył, więc tylko zaznaczam :)
    (pewnie zaraz zajrzy do regulaminu umów czy co tam ma).

    Jeśli *nie* zaznaczył, to rzecz jasna ma prawo pozwać
    klienta mimo niewystawienia f-ry.
    Za niewystawienie oberwie od US, rzecznika konsumentów
    czy kogoś tam jeszcze ;)
    No i klient IMVHO ma prawo pozwać o odsetki od opóźnionego
    prawa do odliczenia VAT i dochodowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-10-22 08:22:36
    Od: tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > *oraz* otrzymania prawidłowo wypełnionej faktury".
    > W tym cały haczyk, nie w "praktyce płacenia".

    Ale Ty i Twoi klienci jesteście ewenementami :)

> [...]
    > czy kogoś tam jeszcze ;)
    > No i klient IMVHO ma prawo pozwać o odsetki od opóźnionego

    Uuu, zielony dym poszedł, ciekawe co na to inni potencjalni klienci ;)

    Tomek

  • 17. Data: 2011-10-22 15:12:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Oct 2011, tomek wrote:

    > Uuu, zielony dym poszedł, ciekawe co na to inni potencjalni klienci ;)

    Też zażądają odsetek? ;P

    pzdr, Gotfryd