  • 1. Data: 2011-10-15 07:57:50
    Temat: akcyza za zarejestrowany w PL samochód osobowy - nietypowo
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Pisałem już na p.m.s ale tu chyba jest właściwsza grupa.
    Chcę kupić samochód który jest zarejestrowany w Polsce, właścicielem
    jest Holender ( w dowodzie rejestracyjnym ma polski meldunek) i auto
    stoi w holenderskim autokomisie.
    Dowód rejestracyjny jest to polski dowód stały jednak w pozycji H w
    dowodzie wpisana jest data ważności tego dowodu (01.08.2010) natomiast w
    adnotacjach jest wpisane :"Pobyt do dnia 01.08.2010"
    Pytałem w dwóch różnych WK i dostałem odpowiedź że nie ma problemu z
    rejestracją ponieważ te wpisy dotyczą właściciela.
    Pytanie natomiast pojawia się o konieczność opłacenia akcyzy oraz czy
    faktura z holenderskiego komisu będzie podstawą do zwolnienia z
    opłacenia pcc.
    Pytam o akcyzę ponieważ nie wiem czy taka utrata ważności dowodu
    nie powoduje że auto jest znów traktowane jako "niezarejestrowane".
    Obawiam się również tego że jak pokaże holenderską fakturę to się
    uruchomi w głowach urzędników "to jest import auta do polski z zagranicy".
    Więc może lepiej postarać o umowę k-s z właścicielem.
    Spisanie umow k-s z datą wsteczną nie wchodzi w grę - zbyt duże ryzyko
    (auto nie ma oc).
    Czy fakturę też trzeba przetłumaczyć?
    Pozdrawiam
    Marcin Jan