  • 1. Data: 2011-10-14 13:35:36
    Temat: Zakup autorskich praw majątkowych
    Od: "trio" <t...@w...pl>

    Witam,
    chcę kupić autorskie prawa majątkowe do oprogramowania komputerowego +
    domenę internetową (czyli serwis internetowy wraz z autorskimi prawami
    majątkowymi) za cenę około 6.000zł

    Jak księgować taką fakturę VAT? tzn. czy zakup podlega obowiązkowej
    amortyzacji czy mogę to wrzucić jednorazowo w koszty?

    DG/VAT/KPiR

    Dziękuję za informacje

  • 2. Data: 2011-10-14 14:44:12
    Temat: Re: Zakup autorskich praw majątkowych
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 15:35:36 +0200, trio napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak księgować taką fakturę VAT? tzn. czy zakup podlega obowiązkowej
    > amortyzacji czy mogę to wrzucić jednorazowo w koszty?

    Zakupione autorskie prawa majątkowe to WNiP, amortyzowane przez dwa lata.
    Jeśli kwoty będą poniżej magicznej granicy 3500zł (np. osobno zapłacisz za
    domenę, a osobno za serwis), to IMO nic nie stoi na przeszkodzie, by
    zaliczyć to w koszty jednorazowo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl