  • 1. Data: 2010-12-12 10:50:23
    Temat: Kobieta na wychowawczym urlopie, a DG
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    czy jeśli kobieta znajduje się na urlopie wychowawczym, to może
    prowadzić DG? Jak wtedy ZUS? Czy też tylko zdrowotne czy cały?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-12-12 10:53:46
    Temat: Re: Kobieta na wychowawczym urlopie, a DG
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-12 11:50, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > czy jeśli kobieta znajduje się na urlopie wychowawczym, to może
    > prowadzić DG? Jak wtedy ZUS? Czy też tylko zdrowotne czy cały?

    Click --> http://tinyurl.com/urlop-wych-dg

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-12-12 11:01:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.12.2010 11:53, Piotrek pisze:

    > Click --> http://tinyurl.com/urlop-wych-dg

    A konkretniej, bo tam widzę głównie ,,miałam działalność zamiast etata i
    przerwałam działalność na czas wychowawczy i mam przesrane'', a tu
    problem jest odwrotny: ,,pracowałam na etacie, jestem na urlopie i chcę
    dorobić sobie w DG, ile zapłacę zusa''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-12-12 12:53:46
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > Witam,
    >
    > czy jeśli kobieta znajduje się na urlopie wychowawczym, to może
    > prowadzić DG? Jak wtedy ZUS? Czy też tylko zdrowotne czy cały?

    Prowadzic DG moze. Zdaje sie, ze placi wszystko.

    http://www.zus.pl/pliki/poradniki/porad7.pdf

    "Jednocześnie art. 9 ust. 6 tejże ustawy stanowi, że osoby przebywające
    na urlopach wychowawczych podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom
    emerytalnemu i rentowym tylko wówczas, gdy nie mają ustalonego prawa do
    emerytury lub renty i nie posiadają innych tytułów rodzących obowiązek
    ubezpieczeń społecznych."

    oraz

    "Zgodnie z art. 82 ust. 6 ustawy, w przypadku zbiegu tytułów do objęcia
    obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego, o których mowa w art. 66 ust. 1,
    składka finansowana z budżetu państwa opłacana jest tylko wtedy, gdy nie
    ma innej podstawy do objęcia obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego. W
    takim przypadku ubezpieczony ma obowiązek poinformować płatnika składek
    o opłacaniu składek z innego tytułu do objęcia obowiązkiem ubezpieczenia
    zdrowotnego."

    --
    Adam

  • 5. Data: 2010-12-12 13:04:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.12.2010 13:53, elephanto pisze:
> [...]
    > emerytalnemu i rentowym tylko wówczas, gdy nie mają ustalonego prawa do
    > emerytury lub renty i nie posiadają innych tytułów rodzących obowiązek

    Czyli dupa jednym słowem. Dziękujemy POpaprańcom za ,,ułatwianie''
    działalności poprzez zakładanie Jednego Okienka za pieniądze podatników
    zamiast wprowadzania rzeczywistych udogodnień.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek