  • 1. Data: 2010-12-08 17:57:51
    Temat: UKS - uniemozliwienie podatnikowi uczestniczenia w przesluchaniach
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    Witam

    Co robic w takiej sytuacji kiedy podczas rocznej konroli UKS w firmie
    ani razu nie poinformowano podatnika (podejrzanego) o przesluchaniu
    świadków, a jest to w obowiazku. Gdzieś w necie widziałem informacje że
    pozyskane w ten sposób zeznania, czyli bez poinformowania podatnika są
    nieważne. Czy jest jakaś podstawa prawna? Znalazłem w necie artykuł
    mówiący o wyroku sądu WSA
    link
    http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=24&id=3
    12&mod=m_aktualnosci

    i fragment z końca

    "W szczególności obowiązkiem organów było dopuszczenie Podatnika do
    udziału w przesłuchaniu wszystkich świadków, a nie tylko tych, których
    zgłosił Podatnik. Niedopełnienie tego obowiązku było równoważne z
    naruszeniem przepisów postępowania podatkowego, które pociągało za sobą
    konieczność uchylenia decyzji."

    pozrawiam
    rafal

  • 2. Data: 2010-12-09 11:48:34
    Od: "my way" <y...@n...tlen.pl>

    Użytkownik "Rafal T." napisał w wiadomości grup

[...]

    Ordynacja podatkowa:
    Art. 289. § 1. Kontrolowanego, osobę go reprezentującą lub osobę wskazaną w
    trybie art. 281a albo w trybie art. 284 § 1 zdanie drugie zawiadamia się o
    miejscu i terminie przeprowadzenia dowodu z zeznań świadków, opinii biegłych
    przynajmniej na 3 dni przed terminem ich przeprowadzenia, a dowodu z
    oględzin nie później niż bezpośrednio przed podjęciem tych czynności.
    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się, jeżeli kontrolowany, osoba go
    reprezentująca lub przez niego wskazana w trybie art. 281a albo w trybie
    art. 284 § 1 zdanie drugie są nieobecne, a okoliczności sprawy uzasadniają
    natychmiastowe przeprowadzenie dowodu.

    do poczytania:
    I Sa/Rz 612/09
    I Sa/Bk 15/09
    I Sa Wr 356/08
    I Sa/Gd 759/06

    a po pomoc do kogoś, kto specjalizuje się w prawie podatkowym udasz się sam
    ;)
    to nie złośliwość, po prostu widzę że nie orientujesz się w podstawowych
    przepisach związanych z prowadzeniem DG,
    i obawiam się że sam nie dasz sobie dalej rady

    powodzenia,
    pozdrawiam
    m.w.