  • 1. Data: 2007-05-26 11:10:49
    Temat: Komputer, laptop i sprzet w firmie ryczałtowej
    Od: e...@w...pl

    Cześć!
    Oto moje kolejne drugie pytanie :] - czy kupując komputer, drukarke,
    sprzęt budowlany i wyposażenie biura muszę wpisywać do do środków
    trwałych czy mogę potraktować jako koszt i zaksięgować fakturę VAT w
    całości (interesuje mnie to, żeby mieć jak najwięcej VATu) , a
    komputer wpisać w ewidencję jako sprzęt bez amortyzacji. Czy jest na
    to jakaś rada? Korzystam z programu Mała Księgowość Start

    Dzięki wielkie za odpowiedzi El_C Tomek S.
    GG: 559899

  • 2. Data: 2007-05-26 21:55:54
    Temat: Re: Komputer, laptop i sprzet w firmie ryczałtowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 May 2007, e...@w...pl wrote:

> [...]
    > trwałych czy mogę potraktować jako koszt i zaksięgować fakturę VAT w
    > całości (interesuje mnie to, żeby mieć jak najwięcej VATu)

    A co ma VAT do tego? :O

    > , a
    > komputer wpisać w ewidencję jako sprzęt bez amortyzacji.

    Średni pomysł - sprawdź w archiwum dlaczego.
    IMO lepiej poddać amortyzacji jednorazowej, podatkowo na
    jedno wychodzi a ew. problemów mniej.
    Zaś "limit" to 3500 zł...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-05-27 08:42:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Średni pomysł - sprawdź w archiwum dlaczego.
    > IMO lepiej poddać amortyzacji jednorazowej, podatkowo na
    > jedno wychodzi a ew. problemów mniej.
    > Zaś "limit" to 3500 zł...

    Przy ryczałcie? Amortyzacja?
    Czyżbym coś przegapił?

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-05-27 10:53:32
    Od: "Maciej Mazur" <s...@W...gazeta.pl>

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Przy ryczałcie? Amortyzacja?
    > Czyżbym coś przegapił?

    Nie zapominajmy o zmianach w ewidencji od tego roku. Dzieki nowym przepisom
    dotyczacym amortyzacji mozna w ogole nie placic podatku. Trzeba tylko inwestowac.

    Mali podatnicy oraz podatnicy rozpoczynajacy prowadzenie DG po raz pierwszy
    maja prawo w kazdym roku podatkowym do pelnej amortyzacji w koszty srodkow
    trwalych o rownowartosci do 50 tys euro (!) ~ 200 000 zł. Mozna od razu
    wrzucac w koszty wydatki na skladniki najatku (do 200 tys zl).

    Mały podatnik - nowa kategoria - wartosc przychodu ze sprzedazy nie
    przekroczyla w ubieglym roku kwoty 800 tys euro.

  • 5. Data: 2007-05-27 11:01:04
    Od: e...@w...pl

    On 27 Maj, 12:53, "Maciej Mazur" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Mały podatnik - nowa kategoria - wartosc przychodu ze sprzedazy nie
    > przekroczyla w ubieglym roku kwoty 800 tys euro.
    Czy na mój kubusiowy rozum mogę sprzęt wrzucić bezposednio w koszty
    nie bawiąc się w amortyzację? Będąc jednocześnie VAT-owcem po prostu
    odliczyć sobie ten VAT od należnego - a później sprzet wrzucić do
    ewidencji wyposażenia. Wartośc ze sprzedazy na pewno nie przekroczy
    800 tys euro :] - pozatym czy w działalności ryczałtowej wystepuje coś
    takiego jak amortyzacja? Przecież ryczałtowiec to nie Księga Handlowa
    - tam się ewidencjonuje zakup, sprzedaż, ew. wyposazenia i sprzętu no
    i ew. VAT :]

  • 6. Data: 2007-05-27 12:35:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    e...@w...pl wrote:

> [...]
    > takiego jak amortyzacja? Przecież ryczałtowiec to nie Księga Handlowa
    > - tam się ewidencjonuje zakup, sprzedaż, ew. wyposazenia i sprzętu no

    Jeżeli jesteś na ryczałcie ewidencjionowanym (co sugeruje tytuł
    artykułu) to płacisz go od przychodów a nie od dochodu.

    Czyli zapomnij o uwzględnianiu kosztów, amortyzacji, etc.

    No chyba, że - tak jak pisałem wczesniej - coś przegapiłem.

    P.

  • 7. Data: 2007-05-27 14:05:08
    Od: e...@w...pl

    On 27 Maj, 14:35, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    >
    > Czyli zapomnij o uwzględnianiu kosztów, amortyzacji, etc.
    >
    > No chyba, że - tak jak pisałem wczesniej - coś przegapiłem.

    Nie niczego nie przegapiles :] - chodzi tylko o potraktowanie
    komputera jako "środka inwentarzowego" i potraktowanie VAT z faktury w
    calosci odliczonego od VAT należnego US. :]

  • 8. Data: 2007-05-28 14:42:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 May 2007, Piotrek wrote:

    > Przy ryczałcie? Amortyzacja?

    Mea culpa! :(

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-05-28 14:43:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 May 2007, e...@w...pl wrote:

    > Nie niczego nie przegapiles :] - chodzi tylko o potraktowanie
    > komputera jako "środka inwentarzowego" i potraktowanie VAT z faktury w
    > calosci odliczonego od VAT należnego US. :]

    A to bez znaczenia czy ST czy nie :)
    Znaczy dla <3500 zł

    pzdr, Gotfryd