  • 1. Data: 2003-11-28 10:01:14
    Temat: Bledna stawka VAT a odliczenie VAT
    Od: tomek <t...@n...ma>

    Witam!
    Mam pytanko :
    Jesli sprzedawca zastosowal na fakturze stawke 22% zamiast 0%
    i zaplacil wykazany VAT - czy nabywca ma prawo odliczyc VAT
    z tej faktury ?

  • 2. Data: 2003-11-28 11:43:02
    Temat: Re: Bledna stawka VAT a odliczenie VAT
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    wg mnie nie ma prawa , choc na zdrowy rozum powinien miec ale nasze ustawy
    przenosza odpowiedzialnosc na odbiorce faktury.

    jacek

  • 3. Data: 2003-11-28 11:52:29
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "jacek" <J...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > wg mnie nie ma prawa , choc na zdrowy rozum powinien miec ale nasze ustawy
    > przenosza odpowiedzialnosc na odbiorce faktury.

    Wg mnie ma prawo. Co innego gdyby zastosował 22% w miejsce zw. Zobacz art.
    48 ust 4 pkt 3 rozporządzenia

  • 4. Data: 2003-11-28 13:14:24
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

> [...]
    > Jesli sprzedawca zastosowal na fakturze stawke 22% zamiast 0%
    > i zaplacil wykazany VAT - czy nabywca ma prawo odliczyc VAT

    Oczywiście że ma prawo. Ustawa mówi, że podatnik ma prawo do pomniejszenia
    vatu należnego z faktur sprzedaży o vat naliczony na fakturach zakupu.
    Problem zastosowania błędnej stawki VAT leży po stronie wystawiającego
    fakturę, a nie otrzymującego. Poza tym przepisu mówią (ludzkim językiem), że
    w przypadku zastosowania wyższej stawki VAT przy sprzedaży, odprowadza się
    (od strony sprzedającego) vat, który został naliczony na fakturze, a nie
    jaki wynika z przyporządkowania do PKWiU (dawniej SWW).

  • 5. Data: 2003-12-01 09:26:12
    Od: tomek <t...@n...ma>

    "PiracyOEM" <p...@w...pl> wrote in

    > Oczywiscie ze ma prawo. Ustawa mówi, ze podatnik ma prawo do
    > pomniejszenia vatu naleznego z faktur sprzedazy o vat naliczony na
    > fakturach zakupu.
    [...]

    Dzieki serdeczne - doszedlem do tego samego wniosku.

    Pozdr.