  • 31. Data: 2006-11-16 09:40:58
    Temat: Re: Konto firmowe w banku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Mnie powiedzieli w US, ze konto firmowe jest po to, by mozna bylo zwracac mi
    > na nie podatek VAT. Bo zaden US nie przeleje go na konto osobiste.

    Zaiste ciekawe z czego to miałoby wynikać.
    IMO konto "firmowe" jest po to, zeby dokonywać na nim transakcji
    gospodarczych nie prowokując zarzutu ze konto osobiste jest
    wykorzystywane do DG (a tym samym przychody podlegają opodatkowaniu
    wg zasad DG, w tym przychody z odsetek, nie wspominając o gdybaniu
    nt. innych przychodów).
    VAT jest "osobistym zobowiązaniem podatnika" - oczywiście przy
    1-osobowej DG (S.C. jest odrębnym podatnikiem :)).

    > osobiste elektroniczne w PKO BP, gdzie jest specjalna opcja/ formularz jak
    > kto woli, do robeinia przelewow do US, ZUS i Fundusz Pracy td.

    Było kiedyś również w prasie: nie widać przeszkód żeby powyższe
    osobiste zobowiazania płacić z konta osobistego :)
    Problematyczne może być ew. przyjmowanie *zapłaty* na takie konto,
    bo z jednej strony regulamin banku może zabraniać, z drugiej
    (skoro *jest* "wykorzystywane w DG") IMO trzeba sie liczyć z koniecznościa
    wykazania ze nie jest się wielbłądem, czyli wytłumaczenia/wykazania
    że wszelkie inne wpływy nie są "przychodami z DG".

    wKwestiiFormalnej: rzuć okiem na specsygnaturkę (celowo bez delimitera)

    pzdr, Gotfryd
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?