  • 1. Data: 2002-02-15 19:10:15
    Temat: Kontrola UKS - PARAGONY->KARA
    Od: "Ewa Gasperowicz" <d...@e...pl>

    Kontrola UKS - PARAGONY->KARA

    Witam serdecznie. Jestem świeżo po kontroli UKS. W reku trzymam protokół po
    kotroli. Nie wyglada zbyt dobrze :-(

    Okazało się że pracownicy nie drukowali paragonów do faktur wystawionych na
    osoby fizyczne przez jeden miesiac a dokładnie grudzień.

    Po zakonczeniu miesiąca pracodawca kontrolując papiery stwierdza brak
    paragonów i postanawia je wydrukować , niestety drukuje je juz w styczniu
    nastepnego roku.

    asdada

    Podstawa prawna

    -ustawa z dnia 08-01-1993 o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym (Dz.U. Nr.11, poz.50 ze zm.)

    -Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 21.12.1995 r. w sprawie wykonania
    przepisów ustawy o podatku od tow i usł oraz podatku akcyzowym (Dz. U. Nr
    154, poz 797 ze zm.)

    -rozporządzenie Min Finansów z dnia 23.12.1999 w sprawie kryteriów i
    warunków technicznych którym musza odpowiadać kasy rejestracyjne oraz
    warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 109, poz 1299)

    Zarzuty:

    UKS zarzuca naruszenie art. 29 ust.1 wymienionej na wstępie ustawy o VAT
    oraz przepisy par 5 ust.1 pkt1 wymienionego na wstępie rozporządzenia.

    Jak z tego wybrnąć. W końcu każdy klient dostał dowód sprzedaży w postaci
    faktury.

    Sprzedaż była zewidencjonowana w rejestrze sprzedazy. Podatek Vat oraz
    dochodowy został odprowadzony poprawnie.

    Paragony równiez zostały wydrukowane do tych faktur ale po jakims czasie..

    UKS chce nas ukarać :-( A my nie czujemy się winni.

    Pomocy!! Jak uniknac kary? Jakich argumentów mozna uzyc przy pisaniu
    skutecznego wyjasnienia?

    Faktury klientom były drukowane na ich żądanie.

    Oczywiście inni klienci otrzymywali paragony o ile nie chcieli faktur.

    Zrozpaczona EWA

  • 2. Data: 2002-02-17 16:28:07
    Temat: Re: Kontrola UKS - PARAGONY->KARA
    Od: "Krzysztof Sołtysik" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa Gasperowicz" <d...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Faktury klientom były drukowane na ich żądanie.
    >
    > Oczywiście inni klienci otrzymywali paragony o ile nie chcieli faktur.

    =
    [KS]
    Inspektor niestety ma rację. Pomimo braku uszczyplenia podatku został
    naruszony obowiązek stosowania kasy rejestrującej. Konsekwencją tego może
    być:
    - utrata prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę stanowiącą
    równowartość 30% podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług - art. 29
    ust. 2 ustawy VAT,
    - grzywna z ustawy karnej skarbowej - art. 62 ust. 4.

    KS.