  • 1. Data: 2002-02-15 17:02:06
    Temat: księgi handlowe
    Od: "Cyklista" <c...@i...pl>

    Witam

    Zajmuję sie między innymi sprawami finansowymi w spółce z o.o. i mam
    problemy z biurem rachunkowym. Wydaje mi się że dokumentacja nie jest
    prowadzona należycie, ale nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, więc moge
    się mylić.Pracowałem wcześniej w niemieckiej firmie i może mam wygórowane
    oczekiwania.
    Po pierwze nie jestem do końca pewny, czego mogę od niego (biura)wymagać.
    Wiem, że wszystko zależy od umowy, ale chyba są jakieś standarty?
    Szef biura usiłuje mi wmówić, że jego zadanie, to tylko sprawy rozliczeń z
    US i ZUS oraz płace. Twierdzi również, że US interesują tylko delkaracje
    podatkowe i ich zgodnośc z dokumentacją. Dopiero po kilku monitach zaczął
    robić wydruki dziennika na koniec miesiąca i dziwił się, po co mi to
    potrzebne, skoro i tak nie bardzo się na tym znam, a kiedy powiedziałem, że
    oprócz tego chciałbym co miesiąc wydruk rachunku zysków i strat, wykazu
    niezapłaconych rachunków i zestawienie aktywów i passywów, to prawie mnie
    wyśmiał. Kiedy pewnego razu zapytałem go, czy jakiś rachunek jest zapłacony,
    to powiedział mi, że nie wie, bo musiałby przewertować wyciągi.
    Powiedzcie mi, czy naprawdę szukam kwadratowych jaj?

    Z innej beczki:

    szukam jakiegoś prostego i niedrogiego programu, który posiadałby
    następujące funkcje:

    -książke przychodów i rozchodów
    -automatyczne wyliczanie PITu-5 na podstawie KPR
    -fakturowanie

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2002-02-15 19:50:41
    Temat: Re: księgi handlowe
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Użytkownik "Cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > następujące funkcje:
    >
    > -książke przychodów i rozchodów
    > -automatyczne wyliczanie PITu-5 na podstawie KPR

    Co do rachunku zysku i strat za kazdy miesiac to przesada. Natomiast jezeli
    chodzi o dziennik i inne wszytkie wydruki zwiazane z praca wykonana przez
    biuro to musza je udostepnic gdyz za to placisz.

    Jezeli chodzi o zestawienie zaplaconych faktur. To owszem, jezeli masz
    podpisana umowe o obsluge biurowa powinni cie poinformowac co jest
    zaplacone, co nie, robic przelew do wskazanych faktur, robic raport kasowy,
    wystawiac dokumenty KW/KP (wszystko w zaleznosci od umowy). Zawsze mozesz
    zyczyc sobie - zestawienia obrotow i sald, ksiegi handlowej, dziennika,
    rejestrow VAT. Jezleli prowadzona jest analityka to ze skroconego
    zestawienia obrotow i sald mozesz odczytac komu ile zalegasz. Jezli masz z
    tym problem to ksiegowy powinien ci to podac. Biuro powinno ci rowniez
    poradzic w sprawach zwiazanych z podatkiem , ZUS, wyjasnic co oznaczaja
    salda na poszczegolnych kontach, jezlei maja upowaznienie reprezentowac cie
    przed organami US i ZUS.

    Nie wiem jakie biuro zajmuje sie twoja obsluga ale stwierdzenie typu
    "Dopiero po kilku monitach zaczął
    robić wydruki dziennika na koniec miesiąca i dziwił się, po co mi to
    potrzebne, skoro i tak nie bardzo się na tym znam": jest nie na miejscu i
    zle swiadczy o biurze. Nie wyobrazam sobie jak biuro moze nie wydac
    klientowi kompletu wydrukow (wymienionych powyzej) nawet jezeli klient o nie
    nie prosi. Wyjatek - klient prosi tylko o konkretny wydruk, gdyz reszta mu
    jest nie potrzebna. Coz, reasumujac dodam jedynie ze "Klient nasz Pan", ale
    tak jak piszesz wszystko zalez od umowy podpisanej z biurem. Zajrzyj tam i
    zobacz co lezy w obowiazkach biura.

    Co do programow to nie wiem

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-02-16 00:42:57
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Wszystkie obowiazki biura powinny byc okreslone w umowie, jednak nie zgadzam
    sie z tym aby biuro prowadzilo raport kasowy oraz robilo przelewy do faktur.
    Raport kasowy to przeplyw gotowki w firmie i musi byc prowadzony na biezaco.
    W zwiazku z tym jak biuro moze prowadzic RK skoro dokumenty dostaje co jakis
    czas a gotowke widzi na oczy kiedy otrzymuje zaplate za swoje uslugi. To
    samo dotyczy przelewow, no chyba ze klient bedzie codziennie latal z
    fakturami do biura, ale przeciez nie po to daje dokumenty aby sobie utrudnic
    zycie ale po to aby ulatwic

    pozdrawiam

    baska

    www.korab.osi.pl

  • 4. Data: 2002-02-17 19:47:41
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

> [...]
    faktur.
    > Raport kasowy to przeplyw gotowki w firmie i musi byc prowadzony na

    Ale jezeli firma jest mala (ma w miesiacu 5 dokumentow kasowych) i umowi sie
    biurem zeby biuro robila raport kasowy na podstawie dostarczonych dokumentow
    kasowych to nie widze problemow.
    Jezli firma jest duza i ma duzo w/w dokumentow to faktycznie mija sie to z
    celem. Ale to juz zalezy od konkretnego przypadku.

    > samo dotyczy przelewow, no chyba ze klient bedzie codziennie latal z
    > fakturami do biura, ale przeciez nie po to daje dokumenty aby sobie
    utrudnic
    > zycie ale po to aby ulatwic

    Jak wyzej - jezeli ma malo faktur i blisko do biura to moze sie pofatygowac
    (zamiast leciec do banku).

    Pozdrwaiam