  • 1. Data: 2013-03-05 13:16:20
    Temat: Korekta PIT-36 - jak uzasadnić przyczynę korekty?
    Od: k...@g...com

    Dzwonili do mnie przed chwilą z US, żebym złożył korektę PIT-36, ponieważ nie
    wpisałem zaliczek za na podatek za poszczególne miesiące (czyli nie wypełniłem pól
    253-264).
    Pytanie, jak to można uzasadnić w ORD-ZU?

    Znalazłem w Internecie taki szablon wyjaśnienia przyczyny korekty, który odpowiednio
    uzupełniłem:

    "Mając na uwadze przepis art. 81 § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. -
    Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w
    załączeniu przedkładam korektę zeznania rocznego PIT-36 za 2012 r. Jednocześnie
    wyjaśniam, że konieczność złożenia korekty jest spowodowana faktem braku wpisania w
    PIT-36 w polach 253-264 należnych zaliczek, o których mowa w art. 44 ust. 1 ustawy W
    związku z powyższym koniecznym stało się skorygowanie wskazanego na wstępie zeznania
    PIT- 36 za rok 2012.

    W przedmiotowej sprawie nie jest prowadzone postępowanie podatkowe ani kontrola
    podatkowa."

    Źródło: http://www.prawnik-online.eu/wyjasnienie-przyczyn-ko
    rekty-zeznania-rocznego-pit---wzor,3,3344.html

    Tylko, czy takie wyjaśnienie będzie prawidłowe?

  • 2. Data: 2013-03-05 13:36:51
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 05-03-2013 13:16, k...@g...com pisze:
> [...]
    rekty-zeznania-rocznego-pit---wzor,3,3344.html

    > Tylko, czy takie wyjaśnienie będzie prawidłowe?

    Bedzie. Jak napiszesz po ludzku : skladam korekte, poniewaz nie wpisalem
    zaliczek za poszczegolne miesiace w polach 253-264" tez zrozumieja.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2013-03-05 13:52:17
    Od: k...@g...com

    OK.

    A jeżeli PIT-36 składałem elektronicznie, to korektę mogę złożyć w tradycyjny sposób,
    zanosząc ją do US?

  • 4. Data: 2013-03-05 14:55:09
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    A mógłby mnie ktoś na marginesie tego wątku oświecić,
    po co w ogóle korektę zaopatrywać w jakieś dodatkowe wyjaśnienia?

    --
    Zasady bolszewizmu zagrażają bezpieczeństwu życia i mienia, i prowadzą
    do popełniania zbrodni. http://dorzeczy.pl/ http://wiadomosci.wp.pl/

  • 5. Data: 2013-03-05 17:26:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Slawek Kotynski wrote:

    > A mógłby mnie ktoś na marginesie tego wątku oświecić,
    > po co w ogóle korektę zaopatrywać w jakieś dodatkowe wyjaśnienia?

    Nie dodatkowe, tylko wymagane - art 81par 2 ordynacji

  • 6. Data: 2013-03-05 18:59:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slawek Kotynski wrote:
    > A mógłby mnie ktoś na marginesie tego wątku oświecić,
    > po co w ogóle korektę zaopatrywać w jakieś dodatkowe wyjaśnienia?

    zeby urzednik nie musial zgadywac co ma jeszcze raz sprawdzic zamiast
    całości.

  • 7. Data: 2013-03-17 14:03:23

    Tue, 5 Mar 2013 04:16:20 -0800 (PST), w
    om>, k...@g...com
    napisał(-a):

    > Tylko, czy takie wyjaśnienie będzie prawidłowe?

    Ja ostatnio napisałem tak: "... ponieważ pomyłkowo fakturę z miesiąca X
    wpisałem w rozliczenie miesiąca Y".
    Mimo, że nie wieli wypunkowanych ustępów i paragrafów, chyba dobrze odczytali
    powód korekty.