  • 1. Data: 2013-03-04 08:02:22
    Temat: Kurs przeliczenia faktury przy WNT w roku 2013
    Od: "TPI" <...@p...onet.pl>

    Witam

    Przez weekend próbowałem utalić jaki kurs powinienem przyjąć do przeliczenia
    faktury w GBP na PLN na potrzeby PIT (KPIR) i VAT. Wg zdobytych informacji
    są 2 sposoby:
    1.
    PIT, VAT - kurs wg NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzająceg datę
    wystawienia faktury

    2.
    PIT - kurs wg NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzająceg datę
    wystawienia faktury
    VAT - kurs wg NBP z dnia wystawienia faktury

    Proszę o pomoc, jakie kursy przyjąć w roku 2013. Który sposób jest
    prawidłowy ?

  • 2. Data: 2013-03-05 07:22:15
    Temat: Re: Kurs przeliczenia faktury przy WNT w roku 2013
    Od: "mkgp" <m...@w...pl>

    Użytkownik "TPI" <...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Przez weekend próbowałem utalić jaki kurs powinienem przyjąć do
    > przeliczenia faktury w GBP na PLN na potrzeby PIT (KPIR) i VAT. Wg
    > zdobytych informacji są 2 sposoby:

    USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
    Art. 31a. 1. (16) W przypadku gdy kwoty stosowane do określenia podstawy
    opodatkowania są określone w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje
    się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy
    Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku
    podatkowego. Podatnik może wybrać sposób przeliczania tych kwot na złote
    według ostatniego kursu wymiany opublikowanego przez Europejski Bank
    Centralny na ostatni dzień poprzedzający dzień powstania obowiązku
    podatkowego; w takim przypadku waluty inne niż euro przelicza się z
    zastosowaniem kursu wymiany każdej z nich względem euro.

    USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    Art. 11a. 1. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote według kursu
    średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego
    dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.
    2. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu
    średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.

  • 3. Data: 2013-03-05 07:54:53
    Od: "TPI" <...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mkgp" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia
    > roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.

    Zastosuję dla PIT i VAT ten sam kurs z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzająćego datę wystawienia faktury - mam nadzieję, że nie ma wyjątków,
    bo trochę lat mają te przepisy.

    Dziękuję