  • 1. Data: 2018-03-16 11:44:37
    Temat: Korekta deklaracji VAT-7 a zmiana formy rozliczenia nadwyżki
    Od: s...@g...com

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, jestem vatowcem na ryczałcie,
    rozliczam się co miesiąc. Od końca zeszłego roku jestem na L4. W związku z tym
    pojawiła się u mnie nadwyżka podatku naliczonego nad należnym. Nieprzyzwyczajony do
    tego (a również przez nieuwagę) w deklaracjach za styczeń i luty wpisałem kwotę
    nadwyżki w pozycje 57 i 60 (zwrot na rachunek bankowy w ciągu 180 dni). A miałem
    zamiar przenieść nadwyżkę na następny okres rozliczeniowy. Oczywiście nie zaznaczyłem
    'tak' w pozycji 66, a co za tym idzie -- nie załączyłem do deklaracji wniosku o zwrot
    podatku (VAT-ZZ). Dzwoni do mnie wczoraj Kobieta z US, że taki błąd i że mam złożyć
    korektę. A więc dziś w obu korektach kwotę nadwyżki wpisałem w pozycję 61
    (przeniesienie na następny okres rozliczeniowy) i wysłałem. Nie dołączyłem
    uzasadnienia, które obecnie jest fakultatywne. I dopiero teraz zastanowiło mnie, czy
    mi się w tych korektach nie przyczepią, że zmieniłem formę przeznaczenia nadwyżki?