  • 1. Data: 2018-03-20 15:14:10
    Temat: Praca za granicą a wynajem mieszkania w Polsce
    Od: m...@g...com

    Witam.
    Pracuje w Wielkiej Brytanii i chcę wynająć moje mieszkanie w polsce. Jaki adres
    zamieszkania mamą podać na umowie? Ten na jaki jestem zameldowana w Polsce czy ten
    pod którym mieszkam w Wielkiej Brytanii.
    Chcę zgłosić wynajem do Urzędu Skarbowego ale jak to wygląda ż rozliczeniami Pit, czy
    będę musiała wykazać zarobki zza granicy.
    Monima

  • 2. Data: 2018-03-20 15:20:24
    Temat: Re: Praca za granicą a wynajem mieszkania w Polsce
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-20 o 15:14, m...@g...com pisze:
> [...]
    zamieszkania mamą podać na umowie? Ten na jaki jestem zameldowana w Polsce czy ten
    pod którym mieszkam w Wielkiej Brytanii.

    Prawo tego nie reguluje, podaj taki adres, na jakim zależy najemcy.
    Zwykle podaje się adres zamieszkania.

    > Chcę zgłosić wynajem do Urzędu Skarbowego ale jak to wygląda ż rozliczeniami Pit,
    czy będę musiała wykazać zarobki zza granicy.

    Zarobki z zagranicy musisz wykazywać bez względu na to, czy wynajmujesz
    mieszkanie, czy nie. Sam najem można rozliczać ryczałtem lub na zasadach
    ogólnych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-03-21 10:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prawo tego nie reguluje, podaj taki adres, na jakim zależy najemcy.
    A dla niego to jakas roznica?

    >Zwykle podaje się adres zamieszkania.

    Czyli brytyjski ... i tak trzymac :-)

    >Zarobki z zagranicy musisz wykazywać bez względu na to, czy
    >wynajmujesz mieszkanie, czy nie. Sam najem można rozliczać ryczałtem
    >lub na zasadach ogólnych.

    Musisz ?

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi
    podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na
    miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek
    podatkowy).
    1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
    2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni
    w roku podatkowym.

    2. (uchylony).

    2a. Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko
    od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

    Ale do wyliczenia kwoty podatku moga byc potrzebne i dochody
    zagraniczne :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-03-21 12:23:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 10:35, J.F. pisze:

    > A dla niego to jakas roznica?

    Nie wiem. Ja bym chciał adres taki, aby był prawdziwy, a nie jakiś
    pustostan.

> [...]
    > osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
    > 2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w

    No pewnie musi, wyjechał do UK, ale majątek zostawił w Polsce, nawet
    mieszkanie wynajmuje, więc centrum interesów osobistych lub
    gospodarczych jeszcze ma. Jakby mieszkanie sprzedał, rodziny nie
    zostawił - to można dyskutować, czy nie przeniósł centrum za granicę,
    ale póki co z tego wątku nic takiego nie wynika, a wręcz przeciwnie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-03-21 15:23:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No pewnie musi, wyjechał do UK, ale majątek zostawił w Polsce, nawet
    >mieszkanie wynajmuje, więc centrum interesów osobistych lub
    >gospodarczych jeszcze ma.

    Centrum interesow osobistych to ma IMO w Londynie.

    Kupie sobie domek letniskowy we Francji, to i francuskiego pita bede
    musial placic ?

    >Jakby mieszkanie sprzedał, rodziny nie zostawił - to można
    >dyskutować, czy nie przeniósł centrum za granicę, ale póki co z tego
    >wątku nic takiego nie wynika, a wręcz przeciwnie.

    Jakby rodzine w Polsce zostawil, to by nie mial co wynajmowac.
    Choc oczywiscie mozna miec wiecej mieszkan.

    J.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2018-03-21 15:42:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 15:23, J.F. pisze:

    > Centrum interesow osobistych to ma IMO w Londynie.

    A skąd wiesz?
    I co z interesami gospodarczymi?

    > Kupie sobie domek letniskowy we Francji, to i francuskiego pita bede
    > musial placic ?

    Ty na pewno, bo stawiając spację przed znakiem zapytania dajesz wyraźny
    znak, że francuski jest ci bliższy niż polski :)

    > Jakby rodzine w Polsce zostawil, to by nie mial co wynajmowac.
    > Choc oczywiscie mozna miec wiecej mieszkan.

    Jak widać wiemy za mało, aby osądzać, ale jeśli to jest typowa sytuacja,
    ze "wyjechał do Londynu i w Polsce wynajmuje", to znaczy że wyjazd jest
    tylko tymczasowy i niepołączony z chęcią zerwania więzów ekonomicznych i
    osobistych z Polską.

    Trzeba wyraźnie zrywać więzi - wyprowadzać się z rodziną i nie zostawiać
    majątku, kont bankowych itp.).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-03-21 16:46:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-03-21 o 15:42, Liwiusz pisze:

> [...]
    > ze "wyjechał do Londynu i w Polsce wynajmuje", to znaczy że wyjazd jest
    > tylko tymczasowy i niepołączony z chęcią zerwania więzów ekonomicznych i

    A może kupiła mieszkanie za CHF na górce i teraz nie może sprzedać, bo
    nie ma na to wolnych dudków?

    > Trzeba wyraźnie zrywać więzi - wyprowadzać się z rodziną i nie zostawiać
    > majątku, kont bankowych itp.).

    LOL.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2018-03-21 17:00:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 16:46, Pete pisze:

    > A może kupiła mieszkanie za CHF na górce i teraz nie może sprzedać, bo
    > nie ma na to wolnych dudków?

    Możliwe, ale to tylko świadczy o tym, że swoje gospodarcze centrum nadal
    ma w Polsce.

    > LOL.

    Słaba reakcja.
    Wielu loluje, a potem się dziwi.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-03-21 17:27:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A skąd wiesz?
    >I co z interesami gospodarczymi?

    Zakladam, ze w tym Londynie to jeszcze prace ma.
    A w Polsce tylko jedno mieszkanie na wynajem, za smieszna kwote - po
    przeliczeniu na funty.

> [...]
    >sytuacja, ze "wyjechał do Londynu i w Polsce wynajmuje", to znaczy że
    >wyjazd jest tylko tymczasowy i niepołączony z chęcią zerwania więzów

    A jak w tym Londynie zona i dzieci mieszkaja ?

    >Trzeba wyraźnie zrywać więzi - wyprowadzać się z rodziną i nie
    >zostawiać majątku, kont bankowych itp.).

    Konto ma swiadczyc o centrum interesow ?
    Na ktorym jakies drobne obroty zwiazane z wynajmem mieszkania ?

    No coz, mozna zaryzykowac i nie placic, US pewnie sie ucieszy -
    podatnik bardzo sciagalny, skoro ma mieszkanie :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-03-21 17:39:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-03-21 o 17:00, Liwiusz pisze:

    > Możliwe, ale to tylko świadczy o tym, że swoje gospodarcze centrum nadal
    > ma w Polsce.

    Nie, bo w UK może mieć drugie mieszkanie. I trzecie
    A do PL zjeżdżać raz w roku na Boże Narodzenie.

    "Minister finansów uznał także, że fakt posiadania w Polsce majątku, np.
    mieszkania, nie może przesądzać o istnieniu w Polsce miejsca
    zamieszkania danej osoby, podczas gdy osoba taka pracuje w innym kraju i
    tam przeniosła swoje centrum interesów życiowych. Taki majątek może
    bowiem być utrzymywany w celach inwestycyjnych (18 października 2006r.,
    DD4/033-01023/IDy/06/1497), może być to związane z chęcią odwiedzin w
    Polsce np. w trakcie urlopu, czy wakacji (18 października 2006r.,
    DD4/PB6-033-01281/PS/ZKK/06/48), czy też w celu wynajmu (14 kwietnia
    2006r., PB6/033-0404-1943/05/Idy).'

    > Słaba reakcja.
    > Wielu loluje, a potem się dziwi.

    Słobo.