  • 1. Data: 2005-11-14 10:22:53
    Temat: Korekta faktury- obowiązek przyjęcia?
    Od: Justyna Iwańska <j...@g...com>

    Pokręciło mi się trochę i faktura poszła z datą ostatniego października,
    zamiast w listopadzie. Wynika z tego, że będzie dużo podatku dochodowego
    i vatu do zapłacenia, bo koszty do tej fv są w listopadzie...
    Czy da się wmusić kontrahentowi jakąś fakturę korygującą datę do tej
    faktury?

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna

    http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=708

  • 2. Data: 2005-11-14 10:46:25
    Temat: Re: Korekta faktury- obowiązek przyjęcia?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Justyna Iwańska" <j...@g...com> wrote in message
> [...]
    > i vatu do zapłacenia, bo koszty do tej fv są w listopadzie...
    > Czy da się wmusić kontrahentowi jakąś fakturę korygującą datę do tej

    Przeczytaj sobie art. 16,17 i 18 z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA FINANSÓW z dnia
    25 maja 2005 r.
    w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku,
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
    do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług
    /Dz.U. Nr 95, poz. 798/

    Wg mnie nie ma możliwości skorygowania daty na fakturze. Gdyby nabywca się
    zgodził, to ewentualnie podmiana faktury, ale to jednak ryzykowny sposób.
    Albo faktura korygująca zwrot towaru 31-10-05 (musiałaby być z podpisem
    odbiorcy, że ją tego 31-10 otrzymał) i wystawienie właściwej faktury w
    listopadzie.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-11-16 08:34:26
    Od: Justyna Iwańska <j...@g...com>

    Magdalena napisał(a):

    <ciach>

    Dzięki. Niestety nie chcieli się na nic zgodzić :(