  • 1. Data: 2005-11-14 10:44:50
    Temat: Jak sie liczy zysk itp ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    mam odwieczny problem z groszami w roznych wyliczeniach. No i np firma
    sprzedaje mi 4 sztuki jakiegos towaru w lacznej cenie 80,01 zl.
    no ale to wychodzi ze jedna sztuka kosztuje 20,0025 czyli krotko mowiac
    20,00 zł. No i co miesiac sprzedaje jeden taki towar. Po 4 miesiacach
    sprzedalem towaru po cenach zakupu za 80 zl. No tak. ale gdzie ten jeden
    grosz ? Ma logike powinien zostac w mojej firmie a go nie ma. Jak takie cos
    sie rozwiazuje ??

    Fantom

  • 2. Data: 2005-11-15 08:35:08
    Temat: Re: Jak sie liczy zysk itp ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Fantom wrote:

> [...]
    > miesiacach sprzedalem towaru po cenach zakupu za 80 zl. No tak. ale
    > gdzie ten jeden grosz ? Ma logike powinien zostac w mojej firmie a go

    To zależy gdzie jest ten problem. Przy liczeniu zysku nie ma żadnego.
    Od wartości sprzedaży sprzedaży odejmujesz koszt nabycia i masz zysk.
    Jeśli prowadzisz pełną księgowość i musisz z ajkiegoś powodu wycenić
    wartość magazynu to niewiele ci pomogę. Prawdopodobnie ten grosz
    wyrółna ci się przy remannencie. Ale pełna księgowość to nie moja
    działka i nie chciałbym cię wprowadzić w błąd.

  • 3. Data: 2005-11-15 09:34:48
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedalem towaru po cenach zakupu za 80 zl. No tak. ale gdzie ten jeden
    > grosz ? Ma logike powinien zostac w mojej firmie a go nie ma. Jak takie

    w PK różnica między 80,01 a 80,00 to "odchylenie od cen ewidencyjnych
    towarów"
    powinna byc rozliczana proporcjonalnie do sprzedaży, ale w tym przypadku -
    na koniec czwartego miesiąca wrzuć ten grosik w koszty

    pozdrawiam