  • 11. Data: 2008-11-27 22:25:07
    Temat: Re: Korekta faktury w e-księgarni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2008, Tristan wrote:

    > A myślisz, że ja pamiętam dokładnie Twoje słowa? :D

    :)

    > A czym się różni podmiot od p. gospodarczego?

    Jak kupujący o którego chodziło dostał fakturę "konsumencką"
    a chciał "firmową", to podmiot jest JEDEN.
    Ta sama osoba, ten sam podatnik, ten sam NIP (nic to, że
    nie wpisany na 1. fakturze!), nie ma zmiany podmiotu, jest
    zmiana zakresu informacji o podmiocie.

    Ograniczenia dotyczące "korekty na inny istniejący podmiot"
    nie pasują. Użycie określenia "podmiotu gospodarczego"
    mogłoby wzbudzać wątpliwości że uwaga/wniosek dotyczy
    nie osoby a "innego podmiotu".

    Ale za to...
    Zastrzeżenia może wzbudzić *cel* zakupu.
    Ta sama osoba, ale kupuje na inny cel - raz osobisty, raz
    gospodarczy.
    Jeśli ów zakup nie kwalifikuje się do ST, to literalnie
    przepis o kwalifikacji do kosztów *nie* przewiduje możliwości
    uznania "wydatków *zużytych* na cel..." - musi być
    "nabytych na cel", więc tu IMHO mógłby wystąpić problem.
    Dla porządku dodam, że problem z którego zdaję sobie sprawę
    wyłącznie z racji czytania grupy (i postów Orki sprzed
    7 lat), więc możliwe że i część kontrolerów US może nie
    mieć jasności w tej sprawie :)

    Niemniej to o czym pisałeś (zmiana podmiotu) najwyraźniej
    nie ma zastosowania.

    pzdr, Gotfryd