  • 1. Data: 2008-11-23 08:54:17
    Temat: [rp] Remanent bez produkcji w toku
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/56074,187663_Remanent_sporz
    adzamy_bez_rozpoczetych_robot_.html

    To tak apropos kilku wątków z archiwum, w których były wątpliwości.
    Sam też dostałem interpretacji of MinFina, że usługi informatyczne,
    czyli 100% niematerialne, powinny się znaleźć w remanencie - i to
    mimo "kasowej" metody rozliczania kosztów oraz braku jakichkolwiek
    zakupów w kol 10/11 KPiR.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-11-23 13:39:19
    Temat: Re: [rp] Remanent bez produkcji w toku
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > [...]
    > Sam też dostałem interpretacji of MinFina, że usługi informatyczne,
    > czyli 100% niematerialne, powinny się znaleźć w remanencie - i to

    Czyli dla tego przykładu miałbyś umieścić w remanencie "produkcja
    oprogramowania na zamówienie" sztuk 5?

    Oops! To dość ciekawa koncepcja ...

    Czy możesz gdzieś wrzucić stosowny kawałek interpretacji?
    Oczywiście po odpersonalizowaniu.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-11-23 14:11:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2008 o 14:39:19 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > oprogramowania na zamówienie" sztuk 5?
    >
    > Oops! To dość ciekawa koncepcja ...
    >
    > Czy możesz gdzieś wrzucić stosowny kawałek interpretacji?

    Sygnatura IBPB1/415-13/08/BK, niestety sip.mf.gov.pl nic nie zwraca,
    mimo że po trzymaniu sprawdzałem i była wgrana..

    W każdym razie potraktowali mi soft robiony na zamówienie jako
    produkcję w toku i kazali zaremanentować w kwocie równej wynagrodzeniom
    dla podwykonawców (programisty i grafika), doradca podatkowy
    mi się z tym nie zgodził i mówił mi że w sądzie wygram,
    ale że kwota była nieduża, to wpisałem jak chcieli w remanent i tyle.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-11-23 14:12:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > mimo że po trzymaniu sprawdzałem i była wgrana..
    ^^^^^^^^^
    oczywiście chodziło o otrzymanie

  • 5. Data: 2008-11-26 22:51:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Nov 2008, Tomek wrote:

> [...]

    Osobiście mi się zawsze ujmowanie usług i WNiP w remanencie wydawało
    nieporozumieniem. Niezależnie od przedstawionego w wyroku zarzutu
    niekonstytucyjności i niezależnie od ew. naruszania "zasad PIT"
    w związku z przestawionymi tu poglądami - przypomnę, że
    wyrażałem tu pogląd iż IMHO podlecenie usługi "dedykowanej"
    dla konkretnej sprzedaży (w odróżnieniu od usługi służącej
    celom ogólnym przedsiębiorstwa) wypadałoby zaliczać
    w koszty jak na PK (w okresie sprzedaży).
    Zastrzegam że to było przed zmianą litery ustawy o PIT.

    Niemniej pogląd iż nabycie/podzlecenie WNiP lub usługi
    należy wrzucić w koszty tak ja nabycie *rzeczowych* materiałów
    do produkcji i korygować remanentem faktycznie było kilka
    razy przedstawiane.

    > Sygnatura IBPB1/415-13/08/BK, niestety sip.mf.gov.pl nic nie zwraca,
    > mimo że po trzymaniu sprawdzałem i była wgrana..

    Google wskazuje, że w lexie (niestety nie bezpłatnych demach)
    jest:
    http://ppg.inforlex.pl/n/DZU.2003.152.00014750D,zp,0
    ,wy,1/ROZPORZADZENIE-MINISTRA-FINANSOW-w-sprawie-pro
    wadzenia-podatkowej-ksiegi-przychodow-i-rozchodow.ht
    ml
    http://ppg.inforlex.pl/szukaj/tematyczne,010312,wy,1
    ,45/SIP.2008.002.002170772,a/Interpretacja-indywidua
    lna-z-dnia-18012008--sygn-IBPB1-415-13-08-BK-KAN-119
    4-10-07--Dyrektor-Izby-Skarbowej-w-Katowicach.html

    > W każdym razie potraktowali mi soft robiony na zamówienie jako
    > produkcję w toku i kazali zaremanentować w kwocie równej wynagrodzeniom
    > dla podwykonawców (programisty i grafika)

    Chyba sobie przeliteruję ustawę - bo trzeba przyznać, że zapisy są
    zmienione. IMVHO "na rozum" mozna oczekiwać, że owo wynagrodzenie
    jest zapłatą za WNiP i na tenże rozum miałoby sens jeśliby miało
    nie być kosztem (do dnia przysłużenia się do sprzedaży).
    Ale jeśli dzisiejsze zapisy (o zaliczeniu w KUP z datą faktury)
    skutecznie pozwalaja, to widać ustawodawca chciał pozwolić
    na manipulowanie kosztem (przez wydatki na WNiP) :D

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-11-27 07:26:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Tyle że wychodzi na to że ta moja interpretacja jest do bani
    - primo jest oparta na niekonstytucyjnym przepisie i do tego narusza art.
    22.4/22.6b,

    secundo - rodzi mi to komplikacje podatkowe w tym roku
    (rozwiązanie umowy - i zostają na stanie nienamacalne prawa majątkowe z
    którymi
    nie ma co zrobić oprócz "likwidacji" - a jak takie coś zlikwidować poza
    oświadczeniem
    że do niczego się już nie nada :-) ).

    Trochę szkoda że tego sądownie nie obaliłem, bo miałbym na przyszłość to
    czarno na białym.

    Pozdrawiam,
    Tomek