  • 1. Data: 2008-08-12 09:29:34
    Temat: Korekta nr FVAT
    Od: "xyz" <z...@w...pl>

    Witam,
    została wystawiona faktura VAT przyjmijmy o numerze FV 20/2008. Kolejna
    faktura otrzymałą omyłkowo również numer FV 20/2008. Jak w takim przypadku
    wystawić fakturę korygującą, ponieważ w fakturze korygującej zawsze podaje
    się numer zmienianej faktury, a w naszym przypadku są już takie dwie i nie
    ma unikalnego parametru do ich odróżnienia.

    pozdr.

  • 2. Data: 2008-08-12 09:38:33
    Temat: Re: Korekta nr FVAT
    Od: "xyz" <z...@w...pl>

    I oczywiście w drugiej fakturze do poprawienia jest tylko jej numer.

  • 3. Data: 2008-08-12 10:39:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008, xyz wrote:

> [...]
    > faktura otrzymałą omyłkowo również numer FV 20/2008. Jak w takim przypadku

    IMVHO: "normalnie".

    > ponieważ w fakturze korygującej zawsze podaje
    > się numer zmienianej faktury, a w naszym przypadku są już takie dwie i nie
    > ma unikalnego parametru do ich odróżnienia.

    Są dla tego samego klienta, z tą samą datą i dotyczą takiej samej usługi
    (bądź takiego samego towaru)?
    Hm.... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-08-12 10:52:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 12 sierpień 2008 12:39
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0808121237450.3964@quad>):

    > Są dla tego samego klienta, z tą samą datą i dotyczą takiej samej usługi
    > (bądź takiego samego towaru)?
    > Hm.... ;)

    Zastanawia mnie jedna rzecz: Jeżeli 21 jest wolny, to po co korygować?
    Podmienić i już. A jeżeli jest to zaszłość, to na jaki numer korygować?
    20b?

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-08-13 06:55:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008, Tristan wrote:

    > Zastanawia mnie jedna rzecz: Jeżeli 21 jest wolny, to po co korygować?

    Klient mógł zaksięgować.
    A jak klient ma "procedury" i wpływ dokumentu jest odnotowany w kilku
    miejscach, to dokonywanie tak nielegalnej operacji jak "podmiana" jest
    niewykonalne.
    Albo do klienta nie masz zaufania. Raz jeszcze: przepisy nie pozwalają
    na "podmianę" i tyle.

    > Podmienić i już. A jeżeli jest to zaszłość, to na jaki numer korygować?
    > 20b?

    Pewnie tak :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-08-13 09:07:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > niewykonalne.
    > Albo do klienta nie masz zaufania. Raz jeszcze: przepisy nie pozwalają

    A jak faktura na dużą kwotę, to odpowiednie organy mogą się domagać VATu z
    obu faktur (bo 2 faktury zostały wystawione).

    p. m.