  • 1. Data: 2006-10-20 07:58:39
    Temat: Korekta pit vat
    Od: l...@g...com

    Witam

    Jestem na kpir, w maju zaksięgowałem fakturę zakupu której nie
    powinienem księgować. Teraz muszę poprawić wszystko od maja do
    dzisiaj.

    1. Teraz chciałem zrobić korektę pit-5 i vat7 ale nie jestem pewien
    jak to dokładnie zrobić. Pit-5 wypełnić poprawnie z dzisiejszą
    datą i wysłać czy liczyć jakieś różnice w kosztach? Jak vat7?.
    2. Poza tym jak powinienem poprawić książkę pkpir i rejestry
    zakupów i sprzedaży? Mogę skreślić wpisy w książkach i
    poprawiać kwoty od maja do teraz? czy trzymać stare książki, kupić
    nowe i wypełnić poprawnie.

    Niestety po przeszukaniu archiwum grupy nie znalazłem jednoznacznej
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-10-20 09:03:44
    Temat: Re: Korekta pit vat
    Od: "and" <a...@N...gazeta.pl>

    l...@g...com napisał(a):

    > 1=2E Teraz chcia=B3em zrobi=E6 korekt=EA pit-5 i vat7 ale nie jestem pewien
    > jak to dok=B3adnie zrobi=E6. Pit-5 wype=B3ni=E6 poprawnie z dzisiejsz=B1
    > dat=B1 i wys=B3a=E6 czy liczy=E6 jakie=B6 r=F3=BFnice w kosztach? Jak
    >vat7?.

    Ja korekte zrobilem dopisujac wiersz na dole danego miesiaca. Wyksiegowalem
    w nim cala bledna kwote i zrobilem na nowo pod spodem podsumowanie.
    Podsumowania tak samo (dopisujac na dole) poprawilem w pozostalych
    miesiacach nastepujacych po miesiacu korekty. Wypelnilem za wszystkie
    korygowane miesiace PIT5 i VAT7 (nie zapomnij zaznaczyc ze to korekta) z
    nowymi wartosciami. Do US przeslalem PITy5 I VATy7 oraz pismo z wyjasnieniem
    powodu korekty. W dniu wyslania wplacilem do US roznice podatku doch i VAT
    naleznego + ew. odsetki ustawowe.
    To chyba tyle.

    Powodzenia

    and

  • 3. Data: 2006-10-20 09:06:01
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    and <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wypelnilem za wszystkie korygowane miesiace PIT5 i VAT7

    Oczywiscie VAT 7 wystarczy za jeden miesiac bo nie ma w nim sum od poczatku
    roku.

    and

  • 4. Data: 2006-10-20 09:33:23
    Od: l...@g...com

    Czyli pity i vat7 wypełniam normalnie tak jak dotychczas zaznaczając
    tylko że jest to korekta?
    Nowy wpis w kpir i rejestrach jest taki sam jak poprawiany tylko z
    ujemną kwotą?

    Dziękuję za odpowiedzi
    Łukasz

  • 5. Data: 2006-10-20 10:26:24
    Od: "and" <a...@N...gazeta.pl>

    l...@g...com napisał(a):

    > Czyli pity i vat7 wype=B3niam normalnie tak jak dotychczas zaznaczaj=B1c
    > tylko =BFe jest to korekta?
    > Nowy wpis w kpir i rejestrach jest taki sam jak poprawiany tylko z
    > ujemn=B1 kwot=B1?

    IMHO - tak. wpis robisz z data korekty i w uwagach piszesz z czego wynika
    korekta.

    and

    PS
    Sprawdz sobie kodowanie polskich znakow...