  • 1. Data: 2006-10-19 23:11:07
    Temat: vat i koszty - domyslna metoda rozliczania przy KPiR oraz VAT za internet
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Witam... domyślnie rejestrując się w urzędzie, nie komplikując sobie
    życia US (czy ich to w ogóle obchodzi, poza tym, ze to ja musze
    odpowiednio prowadzić dokumentację?) i ja przyjmujemy, że koszty
    rozliczam kasowo...

    a domyślna metoda VAT - czyli płatne miesięczne, VAT w momencie
    wystawienia/otrzymania FV (z wyjątkami), to nie kasowa... ale czy to
    memoriałowa, czy jak to sie nazywa?

    Oraz VAT za dostęp do internetu i telefonu VOIP - czy odliczany w dacie
    wystawienia FV czy w terminie płatności, jak telefon zwykły/komórkowy?
    Pytanie teoretyczne, bo wszystko mam w jednym miesiącu, ale pytam, bo
    archiwum przetrzepałem i dalej nie wiem, a w ustawie pisze powiem tak..
    niejasno dla mnie ;-)

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów - początkujący przedsiębiorca ;-) (KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2006-10-20 22:53:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Oct 2006, Rafal... wrote:

    > Witam... domyślnie rejestrując się w urzędzie, nie komplikując sobie życia US
    > (czy ich to w ogóle obchodzi, poza tym, ze to ja musze odpowiednio prowadzić
    > dokumentację?)

    ??
    Znaczy myślisz że nie zgłasza się w US:
    - rozpoczęcia DG
    - rozpoczęcia rozliczania VAT
    ???
    Coś chyba źle opisujesz ;)

    > a domyślna metoda VAT - czyli płatne miesięczne, VAT w momencie
    > wystawienia/otrzymania FV (z wyjątkami), to nie kasowa... ale czy to
    > memoriałowa, czy jak to sie nazywa?

    Ano nazywana jest "memoriałową".

> [...]
    > Pytanie teoretyczne, bo wszystko mam w jednym miesiącu, ale pytam, bo
    > archiwum przetrzepałem i dalej nie wiem, a w ustawie pisze powiem tak..

    Wyjątkowo jednoznacznie ;)
    A co, telefon VOIP to nie "usługa telekomunikacyjna"?

    pzdr, Gotfryd