  • 1. Data: 2006-10-20 11:27:32
    Temat: VAT i Stany Zjednoczone
    Od: "Mateusz Dabrowski" <w...@p...wsiz.rzeszow.pl>

    Witam

    Jak wyglada sprawa swiadczenia uslug elektronicznych dla firm z USA - chodzi
    o VAT.
    VAT jako taki (o ile mi wiadomo) w USA nie występuje, wiec czy jako płatnik
    VAT w Polsce powinienem wystawiać fakture VAT czy może moża wystawić
    rachunek bez VAT (dla firm z UE nie ma problrmu gdyż wystawia się fakturę
    VAT z adnotacja ze VAT płaci nabywca (miejscem świadczenia usług
    elektroniczych jest kraj nabywcy)).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-20 11:41:56
    Temat: Re: VAT i Stany Zjednoczone
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-10-2006 o 13:27:32 Mateusz Dabrowski
    <w...@p...wsiz.rzeszow.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jak wyglada sprawa swiadczenia uslug elektronicznych dla firm z USA -
    > chodzi
    > o VAT.
    > VAT jako taki (o ile mi wiadomo) w USA nie wyst?puje, wiec czy jako
    > p?atnik
    > VAT w Polsce powinienem wystawiaae fakture VAT czy mo?e mo?a wystawiae
    > rachunek bez VAT (dla firm z UE nie ma problrmu gdy? wystawia si? faktur?
    > VAT z adnotacja ze VAT p?aci nabywca (miejscem ?wiadczenia us?ug
    > elektroniczych jest kraj nabywcy)).

    Nie ma VATu w takim układzie, bo w Polsce te czynności pod VAT nie
    podlegają w żadnym układzie,
    nabywca też nie będzie oVATowywał tego(sam miałem pdobny przypadek).
    Z tego co pamiętam z roporzadzena MF adnotacje ze VAT placi nabywca musisz
    napisac tak czy siak.

    Zadzwon moze tez na wszelki wypadek na Krajowa Informacje Podatkowa i
    napisz co powiedzieli.