  • 1. Data: 2002-05-08 13:43:49
    Temat: Re: Korekta zeznania
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Oskubalem fiskusa na jakies 50 zl w zeznaniu rocznym. Jak mam to
    skorygowac,
    > czy wypelnic od nowa wszystko lacznie z zalacznikami i zaznaczyc ze to
    > korekta? Czy jest jakis termin do skladania korekt?
    > Pozdr. Marek

    Jeśli Ty oskubałeś to korekta. Korekta to poprawna deklaracja z napisem
    korekta. Termin - ważne, że przed kontrolą skarbową. Jeśli sam się oskubałeś
    "ooo tu jest gorzej" jak mawiał shrek. Pozostaje Ci żadanie stwierdzenia
    nadpłaty

    Adam

  • 3. Data: 2002-05-12 15:55:28
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Z tego co wiem to trzeba wypełnić wszystkie załączniki i zeznanie
    zaznaczając, że to korekta. Załączniki dlatego, żeby urzędnik mógł sprawdzić
    czy się coś w nich zmieniło czy nie (mam nadzieje ze masz kopię). A co do
    terminu to przepisy mówią "niezwłocznie po stwierdzeniu pomyłki", czyli w
    twoim przypadku nieważne kiedy bo nie da się stwierdzić kiedy błąd został
    zauważony. Ale lepiej wcześniej niż później. Nie wiem czy otrzymałeś już
    zwrot podatku ale jeżeli go otrzymasz to trzeba zwrócić kwotę z odsetkami
    (nie będzie to dużo ale kłopot dodatkowy). Poza tym jeżeli przy sprawdzeniu
    w urzędzie wyjdzie błąd to wyślą wezwanie żebyś się stawił i wyjaśnił. Z
    tego tytułu nie ma żadnych sankcji ale też dodatkowy kłopot i strata czasu.
    W.S.

    Użytkownik Marek777 <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abbaso$efa$...@n...tpi.pl...