  • 11. Data: 2010-01-21 19:56:24
    Temat: Re: Korekta zeznania rocznego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał K. wrote:

    > Też myślałem, że Internet odlicza się się od podatku i nie odliczałem
    > bo miałem za mało podatku :)
    > Dopiero gdy uświadomiłem sobie, że mogłem sobie odliczać Internet za
    > te wszystkie lata,
    > postanowiłem złożyć korekty.

    A to jest jakas roznica?
    co za róznica czy zero osiagniesz w ten czy inny sposob?

  • 12. Data: 2010-01-21 19:57:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Termin rozliczenia za 2004 upływał w 2005, od końca 2005 liczysz 5 lat.
    > Wychodzi 31.XI.2010 :D
    ^^^^^

    tak tylko pytam czy to tylko literowka, czy mu celowo obciales miesiac?

  • 13. Data: 2010-01-21 20:21:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, witek wrote:

    > ^^^^^
    > tak tylko pytam czy to tylko literowka, czy mu celowo obciales miesiac?

    Literówka.
    31.XI jest sam w sobie dość oryginalną datą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-01-21 20:24:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hjabjg$lbn$5@inews.gazeta.pl>:

    > ^^^^^

    > tak tylko pytam czy to tylko literowka, czy mu celowo obciales miesiac?

    Jeśli niecelowo to dwulitrówka ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2010-01-21 20:30:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał K. wrote:

    > Na szczęście ma faktury wraz z dowodami wpłaty, za każdy miesiąc.
    >
    > Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody dla których musiałbym oddać
    > zwrócone mi pieniądze wraz z odsetkami?

    ba, nawet dopłacic jeszcze z kara, ale to wyjatkowe przypadki.

    przyklad; internet i faktury na mamusie, placil i odliczyl synek.

    raz, ze nie da sie odliczyc cudzego internetu, dwa, ze mamuska nie
    wykazala dochodu.

  • 16. Data: 2010-01-22 09:44:42
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 21 Sty, 20:56, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A to jest jakas roznica?
    > co za róznica czy zero osiagniesz w ten czy inny sposob?

    Być może znowu pokręciłem, ale postaram się wyjaśnić o co mi chodzi na
    przykładzie (kwoty są przykładowe):

    1.W 2006 r. miałem dochód 2000zł. Ponieważ jest to kwota wolna od
    podatku,
    nie zapłaciłem w 2006 r. ani złotówki podatku. Ponieważ wtedy
    myślałem, że
    Internet odlicza się od podatku, nie odpisałem sobie go (bo niby od
    czego, skoro podatek wynosił 0zł).
    Teraz jednak wiem, że Internet odlicza się od dochodu, a mój dochód
    wynosił 2000zł,
    więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

  • 17. Data: 2010-01-22 09:51:52
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    W dniu 22-01-2010 10:44, Rafał K. pisze:

    > więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł
    A podatek dalej będzie 0 zł.
    Więc po co ta korekta?

  • 18. Data: 2010-01-22 10:06:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > wynosił 2000zł,
    > więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

    A po co?
    Tzn. co poza radością ze złożenia korekty (mam otwarty umysł i zakładam,
    że rożnych ludzi różne dziwne rzeczy mogą cieszyć) przez to osiągniesz?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-01-22 10:08:46
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 22 Sty, 10:51, Ryszard G <w...@s...pl> wrote:

    > A podatek dalej będzie 0 zł.
    > Więc po co ta korekta?

    Po to, żeby odliczyć Internet od dochodu :)

    "Podatnicy, którzy popełnią błąd w zeznaniu podatkowym lub np. odnajdą
    dokumenty potwierdzające prawo do ulg podatkowych, z których w
    pierwotnej deklaracji nie skorzystali mogą to zrobić w korekcie
    deklaracji podatkowej. Istotnym jest także, aby do skorygowanej
    deklaracji za każdym razem dołączyć pismo uzasadniające przyczyny
    korekty."
    Źródło: http://tinyurl.com/ycamc4y

    Powiedzmy, że ktoś odnalazł faktury za Internet. Ja błędnie
    interpretowałem przepisy.
    W takich sytuacjach właśnie składa się korektę zeznania rocznego.
    Przynajmniej ja to tak rozumiem.

  • 20. Data: 2010-01-22 10:11:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-22 11:08, Rafał K. pisze:

    > Powiedzmy, że ktoś odnalazł faktury za Internet. Ja błędnie
    > interpretowałem przepisy.

    Wygląda na to, że chcesz się pochwalić w US iż masz internet od 2006 r.

    Przecież i tak do zwrotu/zapłaty po korekcie będziesz miał 0 zł.

    --
    spp