  • 21. Data: 2010-01-22 10:13:01
    Temat: Re: Korekta zeznania rocznego
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    W każdym razie postaram się to lepiej zrozumieć, bo po Waszych
    odpowiedziach widzę,
    że nie bardzo ma sens to co piszę :)

  • 22. Data: 2010-01-22 10:15:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2010 o 11:06:37 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > A po co?
    > Tzn. co poza radością ze złożenia korekty (mam otwarty umysł i zakładam,
    > że rożnych ludzi różne dziwne rzeczy mogą cieszyć) przez to osiągniesz?

    Żeby w razie gdyby kontrola odkryła dochody z niezarejestrowanej
    DG mieć chociaż te dodatkowe 760zł odliczenia :) ?

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-01-22 10:47:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 22-01-2010 11:15, Tomek pisze:

    > Żeby w razie gdyby kontrola odkryła dochody z niezarejestrowanej
    > DG mieć chociaż te dodatkowe 760zł odliczenia :) ?

    No na to nie wpadłam :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2010-01-22 10:52:55
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 21 Sty, 21:30, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > ba, nawet dop acic jeszcze z kara, ale to wyjatkowe przypadki.
    >
    > przyklad; internet i faktury na mamusie, placil i odliczyl synek.
    >
    > raz, ze nie da sie odliczyc cudzego internetu, dwa, ze mamuska nie
    > wykazala dochodu.

    Tak, to prawda, faktury muszą być na tego, co odpisuje sobie Internet.

    Poza tym na takich fakturach musi być chyba wyszczególniona opłata na
    Internet. Nie może być tak, że pod jednym wpisem jest opłata za np.
    telefon, Internet i TV.

  • 25. Data: 2010-01-22 10:54:37
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 22 Sty, 11:15, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Żeby w razie gdyby kontrola odkryła dochody z niezarejestrowanej
    > DG mieć chociaż te dodatkowe 760zł odliczenia :) ?
    >
    > --
    > Tomek

    A jeżeli DG byłaby zarejestrowana? :)

  • 26. Data: 2010-01-22 12:01:50
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    Chyba wcześniej źle rozumiałem zasady odliczenia od dochodu. To, że
    mogę odliczyć sobie 760zł od dochodu wcale nie znaczy, że US zwróci mi
    te 760zł. Zmniejszy się tylko podstawa opodatkowania, a więc również
    podatek to zapłacenia. Ale ponieważ w 2006r. zarobiłem tylko 2000zł i
    zapłaciłem 0zł podatku, to składanie korekty zeznania za ten rok nie
    ma sensu, bo podatek i tak nadal będzie wynosił 0zł.

    Czy tak to należy rozumieć?

  • 27. Data: 2010-01-22 12:20:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-22 13:01, Rafał K. pisze:
> [...]
    > zapłaciłem 0zł podatku, to składanie korekty zeznania za ten rok nie
    > ma sensu, bo podatek i tak nadal będzie wynosił 0zł.

    Bingo. :)
    A za następne lata dostaniesz do zwrotu ok. 19 % z 760 zł.

    --
    spp

  • 28. Data: 2010-01-22 18:06:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał K. wrote:
    > Teraz jednak wiem, że Internet odlicza się od dochodu, a mój dochód
    > wynosił 2000zł,
    > więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

    Po co?

  • 29. Data: 2010-01-22 18:07:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał K. wrote:

> [...]
    >
    > "Podatnicy, którzy popełnią błąd w zeznaniu podatkowym lub np. odnajdą
    > dokumenty potwierdzające prawo do ulg podatkowych, z których w
    > pierwotnej deklaracji nie skorzystali mogą to zrobić w korekcie
    > deklaracji podatkowej. Istotnym jest także, aby do skorygowanej
    > deklaracji za każdym razem dołączyć pismo uzasadniające przyczyny
    > korekty."
    > Źródło: http://tinyurl.com/ycamc4y
    >
    > Powiedzmy, że ktoś odnalazł faktury za Internet. Ja błędnie
    > interpretowałem przepisy.
    > W takich sytuacjach właśnie składa się korektę zeznania rocznego.

    Ale po co?
    Nie masz obowiązku odliczania. Masz prawo.
    To nie jest "błąd", za który US sie dowali, że nie odliczyłeś. Nie musiałeś.

  • 30. Data: 2010-01-22 18:08:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał K. wrote:
> [...]
    > zapłaciłem 0zł podatku, to składanie korekty zeznania za ten rok nie
    > ma sensu, bo podatek i tak nadal będzie wynosił 0zł.

    bingo.