  • 1. Data: 2004-02-12 18:12:28
    Temat: Korzystanie z ulgi dla niepelnosprawnych
    Od: s...@g...pl

    Niech Szanowni Fachowcy na grupie wypowiedzą się, czy:

    "osoba, która w roku 2003 zmieniła stopień niepełnosprawności z
    umiarkowanego na lekki może skorzystać z ulgi dla niepełnosprawnych na
    zakup sprzętu rehabilitacyjnego, leków itd."

    Kontaktując się z trzema urzędami skarbowymi otrzymałem trzy różne
    odpowiedzi:

    a) może, bo uzyskała tytuł podatkowy
    b) nie może, musi mieć stopień umiarkowany przez cały rok
    c) powinna załączyć do PIT pismo wyjaśniające, że chce skorzystać z
    ulgi w części proporcjonalnej do okresu posiadania stopnia
    umiarkowanego (w tym wypadku 1 miesiąc - a więc 1/12).

    Proszę o komentarz.

    silvermane

  • 2. Data: 2004-02-12 19:26:49
    Temat: Re: Korzystanie z ulgi dla niepelnosprawnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004 s...@g...pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ulgi w części proporcjonalnej do okresu posiadania stopnia
    >+ umiarkowanego (w tym wypadku 1 miesiąc - a więc 1/12).

    A czwartej wersji:
    d. może, ale tylko wydatki poniesione w okresie kiedy była
    niepełnosprawna
    ...to nie było ??

    Bo ja bym się spodziewał:
    +++
    6) wydatków na cele rehabilitacyjne oraz wydatków zwiazanych z ulatwieniem
    wykonywania czynnosci zyciowych, poniesionych w roku podatkowym przez
    podatnika bedacego osoba niepelnosprawna
    ---

    ...takiej interpretacji :)
    Ale zastrzegam: nie jestem doradzcą !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-12 20:58:06
    Od: "danuta" <d...@w...pl>

    korzystanie z ulgi dla niepelnosprawnych NIE jest uzalezenione od okresu w
    jakim posiadalo sie status osoby niepelnosprawnej
    jesli ulga ryczaltem, kto zabroni wykorzystac caly limit w m-c?
    pozdrawiam
    dana