  • 1. Data: 2004-02-12 17:51:24
    Temat: Pieniążki za staż,a odliczenie za naukę w szkole wyższej.
    Od: crisi <c...@i...pl>

    Witam.

    Jestem studentem 2 roku biologii(zaocznie)
    W tym roku przyszło mi poraz pierwszy rozliczyć się z Urzędem Skarbowym.

    Aktualnie jestem przydzielony na staż z Urzędu pracy i stamtąd też
    otrzymuje wypłatę.
    Mam jednak problem.
    Wyczytałem że jeżeli mój dochód wyniósł powyżej 2900 zł nie przysługuje
    mi możliwość odliczenia kwoty, która rodzice wpłacili na poczet czesnego
    (1450 zł).
    Otrzymałem pit-a z urzędu na którym widnieje...Świadczenia wypłacone
    przez organ zatrudnia z Funduszów : Pracy.... 3419,40 zł :/
    Jakaś pobrana zaliczka 107,30 zł
    i składka na ubezpieczenie zdrowotne pobrane 240,36-faktycznie odliczone
    232,83.

    Szczerze mówiąc nic mi to nie mówi.

    Czy w związku z tym że pobrałem te pieniądze za staż, rodzice mogą nadal
    odpisać sobie te 1450 zł od podatku. ?

    Proszę o odpowiedz i bardzo dziękuje.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-02-13 13:58:51
    Od: Kate <s...@p...onet.pl>

    \"Prawo do odliczenia przysługuje podatnikowi kształcącemu się w szkole wyższej - o
    ile nie ukończył 35 roku życia oraz podatnikowi, na którego utrzymaniu pozostaje
    osoba kształcąca się w szkole wyższej - o ile osoba ta nie ukończyła 25 roku życia i
    nie uzyskuje dochodów, z wyjątkiem dochodów opodatkowanych w sposób zryczałtowany, na
    zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnionych
    od podatku dochodowego oraz dochodów w wysokości nie powodującej obowiązku zapłaty
    podatku (dochód ten w 2003 r. wynosił 2.790 zł).\" To cytat z objaśnień do PIT-0.
    Więc, niestety to prawda, że twoi rodzice nie mogą sobie tego odliczyć, gdyż twój
    dochód przekroczył tajemną kwotę 2790! Nie możesz też sobie odbliczyć tego ty sam,
    bo rachunki są na rodziców (z tego, co zrozumiałam). Paranoja, jak całe nasze prawo
    podatkowe!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>