  • 1. Data: 2003-12-23 13:50:08
    Temat: Koszt w walucie obcej - pomocy :)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Trochę zamotana sytuacja, ale jeśli ktoś to kiedykolwiek robił, to sądzę że
    nie będzie miał problemów z odpowiedzią:

    - mam fakturę w EUR, którą wrzucam w koszty
    - faktura ma dwie równe raty, co jest na niej napisane (wysokość i termin)
    - wystawiona dnia X
    - otrzymana dnia X+2
    - dnia X+5 kupiłem EUR na pierwszą ratę w kantorze (mam tylko pokwitowanie)
    - dnia X+10, dniu wpłaty pierwszej raty, wpłaciłem ją, na co mam
    pokwitowanie z dniem, kwotą w EUR itd.
    - reszta forsy będzie zapłacona za jakiś czas

    Jak ja to mam do jasnej anielki w KPiR zaksięgować teraz? :))

    Czy dobrze rozumuję, że:

    1. przeliczam całość faktury na EUR wg kursu średniego NBP z dnia
    otrzymania faktury (otrzymania czy wystawienia?) i tak księguję

    2. przeliczam 50% (pierwsza rata) wg kursu średniego NBP z dnia zapłaty
    pierwszej raty

    3. koryguję koszta o różnicę między połową przeliczonej wartości faktury i
    wartością pierwszej raty (notabene - jak się to robi pod względem
    formalnym w KPiR? Dowód wewnętrzny?)

    Z drugą ratą analogicznie.

    Tak?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-23 21:10:50
    Temat: Re: Koszt w walucie obcej - pomocy :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbugi1q.4b1.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
    > Trochę zamotana sytuacja, ale jeśli ktoś to kiedykolwiek robił, to sądzę
    że
    > nie będzie miał problemów z odpowiedzią:

    Zasugeruję forum pl.soc.prawo.podatki. Tam więcej fachowców z tej branży i
    o ile pamiętam, to w ich archiwum, znajdziesz odpowiedź, bo wałkowali to
    kilka razy (nie ręczę, że dokładnie taką samą sytuację, bo mnie akurat
    mało interesowało).

  • 3. Data: 2003-12-23 23:23:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    pokwitowanie)
    > - dnia X+10, dniu wpłaty pierwszej raty, wpłaciłem ją, na co mam

    Tzn jak wpłaciłeś?
    Masz jakieś KP?
    Czy przelewałeś?

> [...]
    >
    > 1. przeliczam całość faktury na EUR wg kursu średniego NBP z dnia
    > otrzymania faktury (otrzymania czy wystawienia?) i tak księguję

    Z dnia zarachowania kosztu :-)
    Zależy z jaką datą wpiszesz do KPiR.

    > 2. przeliczam 50% (pierwsza rata) wg kursu średniego NBP z dnia
    zapłaty
    > pierwszej raty

    To zależy jak płaciłeś.

    > 3. koryguję koszta o różnicę między połową przeliczonej wartości
    faktury i
    > wartością pierwszej raty (notabene - jak się to robi pod względem
    > formalnym w KPiR? Dowód wewnętrzny?)

    Tak.
    Teoretycznie nie powinien być dowód wewn, ale
    jak podepniesz pod niego kwitki, z których wynikają
    te wartości, to na jedno wyjdzie.

    > Z drugą ratą analogicznie.
    >
    > Tak?

    Tak.

  • 4. Data: 2003-12-23 23:37:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bsairu$ml8$1@nemesis.news.tpi.pl>, cef wrote:
    > termin)
    > pokwitowanie)
    >
    > Tzn jak wpłaciłeś?
    > Masz jakieś KP?
    > Czy przelewałeś?

    Nie przelewałem, wpłaciłem gotówką (za granicą, to jest ciąg dalszy postu o
    fakturze w języku obcym :). Mam pokwitowanie po angielsku, data, kwota w
    EUR, pieczątka, podpis itd.

    Pewnie lepiej byłoby przelewem, bo na wyciągu będzie jak byk i koniec,
    ale dopóki NIPu mi US nie przydzieli, to blado to widzę, bo jedyny bank,
    który zgodził się założyć rachunek DG bez NIPu to ING, tyle że... do
    czasu dostarczenia im decyzji o nadaniu NIPu nie będę mógł w jakikolwiek
    sposób wypłacać z niego pieniędzy. :))

    'włapę' :)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2003-12-24 00:12:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    [...]
    > Nie przelewałem, wpłaciłem gotówką (za granicą, to jest ciąg dalszy
    postu o
    > fakturze w języku obcym :).

    Nie zorientowałem się.
    Miałem zakodowane (zupełnie nie wiem dlaczego),
    że chcesz wystawiać tę fakturę :-)

    Rozlicz tak jak napisałeś.
    Ale bez gwarancji :-)