  • 1. Data: 2004-03-01 20:42:50
    Temat: Koszty bez VATU a rejestr zakupów, kosztów VAT????
    Od: "pito" <p...@a...pl>

    czesc

    Czy koszty z PKPIR które nie sa objete stawka VAT takie jak np.
    wynagrodzenia, prowizje bankowe, skladki ZUS powinno sie wykazywac w
    rejestrach VAT ?????

    pzdr

  • 2. Data: 2004-03-01 21:29:18
    Temat: Re: Koszty bez VATU a rejestr zakupów, kosztów VAT????
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "pito" <p...@a...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy koszty z PKPIR które nie sa objete stawka VAT takie jak np.
    > wynagrodzenia, prowizje bankowe, skladki ZUS powinno sie wykazywac w

    nie

    Magda

  • 3. Data: 2004-03-02 07:09:45
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 1 Mar 2004 21:42:50 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, pito napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy koszty z PKPIR które nie sa objete stawka VAT takie jak np.
    > wynagrodzenia, prowizje bankowe, skladki ZUS powinno sie wykazywac w

    Jak sama nazwa wskazuje - jest to rejestr ( zakupów lub sprzedaży ) VAT.
    Więc ujmujesz tam *tylko* faktury VAT-owskie. Nic poza tym.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-03-02 11:50:06
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mieczyslaw wrote:

    > Jak sama nazwa wskazuje - jest to rejestr ( zakupów lub sprzedaży ) VAT.
    > Więc ujmujesz tam *tylko* faktury VAT-owskie. Nic poza tym.

    A chlebak jak sama nazwa wskazuje sluzy do noszenia granatow.

    NIGDZIE nie ma zakazu wpisania do ewidencji "nieowatowanych" zakupow.
    jest jedyine ze ewidencjama byc prowadzona tak, by mozna wyliczyc podatek
    napiczony.

    Owszem, z tego punktu widzenia jest to ZBEDNE, ale nie zakazane.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-02 11:52:42
    Od: "Piotr" <n...@n...pl>

    > NIGDZIE nie ma zakazu wpisania do ewidencji "nieowatowanych" zakupow.
    > jest jedyine ze ewidencjama byc prowadzona tak, by mozna wyliczyc podatek
    > napiczony.

    dla podatku napiczonego jest PKPiR :)

    Piotruś

  • 6. Data: 2004-03-02 12:44:46
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Piotr wrote:

    > dla podatku napiczonego jest PKPiR :)
    >

    > Piotruś

    Od "napiczonego" (jak juz sie tak bardzoliterowak Ci spodbala
    NIEPODLEGAJACEGO ODLICZENIU jest KPiR.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-03-02 14:31:01
    Od: "Piotr" <n...@n...pl>

    > Od "napiczonego" (jak juz sie tak bardzoliterowak Ci spodbala
    > NIEPODLEGAJACEGO ODLICZENIU jest KPiR.
    >
    > Boguslaw

    żartowałem, sorki, och jaki ten naród poważny,
    bardzo fajne słowo, myślę, że się przyjmie ;)

    Piotruś

  • 8. Data: 2004-03-02 19:14:48
    Od: "pito" <p...@a...pl>

    dzieki za odpowiedz.

    wiem ze sporo ludzi wpisuje te koszty jako zwolnione od VATU, wtedy latwiej
    polapac sie w roznicach ktore ywnikaja pomiedzy VATEM a PKPIR

  • 9. Data: 2004-03-02 21:12:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2004, Piotr wrote:

> [...]
    >+
    >+ żartowałem, sorki, och jaki ten naród poważny,
    >+ bardzo fajne słowo, myślę, że się przyjmie ;)

    ..to ja poprę. Zamiast "podatek naliczony nie podlegający odliczeniu
    który jednak może być kosztem" mamy jedno zgrabne określenie :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)