  • 1. Data: 2002-10-17 07:28:50
    Temat: Koszty nabycia nieruchomosci
    Od: Piowoc <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    gdzie znajde porownanie kosztow nabycia nieruchomosci (podatek, oplata
    skarbowa, taksa notarialna, VAT) dla mieszkania spoldzielczego
    wlasnosciowego oraz dla mieszkania hipotecznego?

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-17 09:30:18
    Temat: Re: Koszty nabycia nieruchomosci
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota Piowoc kliknęła w news:3DAE66B2.1060408@poczta.onet.pl co następuje:
    > gdzie znajde porownanie kosztow nabycia nieruchomosci (podatek, oplata
    > skarbowa, taksa notarialna, VAT) dla mieszkania spoldzielczego
    > wlasnosciowego oraz dla mieszkania hipotecznego?
    1. spółdzielcze: 2 % podatek od czynności cywilnoprawnych (dawna opłata
    skarbowa), 50 % taksy notarialnej + 22 % VAT'u od tej taksy, opłata za
    przyjęcie w poczet członków spółdzielni (w zależności od spółdzielni od 200
    zł do 2000 zł)

    2. hipoteczne: 2 % podatek od czynności cywilnoprawnych (dawna opłata
    skarbowa), 100 % taksy notarialnej + 22 % VAT'u od tej taksy, dodatkowo
    notariusz w akcie wnosi wniosek o wpisanie nowego właściciela do KW opłata
    ok. 100 zł i pobiera w imieniu sądu który prowadzi księgi wieczyste ok. 1.6
    % (koszt wpisania nowego właściciela do KW).

    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !