  • 1. Data: 2002-05-15 16:30:26
    Temat: Koszty uboczne
    Od: "Berbec" <b...@z...com.pl>

    Witam i prosze o wyjasnienie.
    Kupuje towar do sklepu na drugim koncu Polski i dostaje 2 faktury. Na jednej
    jest wartosc towaru i koszt przygotowania przesylki, a na drugiej usluga
    transportowa. Na pewno wartosc towaru wpisuje do ksiazki w kol.10. Czy koszt
    przygotowania przesylki (czesc pierwszej faktury) i usluga transportowa
    (druga faktura) to "koszty uboczne zakupu"? Czy moze inaczej to ksiegowac?

    Ryszard.

  • 2. Data: 2002-05-15 19:01:25
    Temat: Re: Koszty uboczne
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    jezeli masz to tak precyzyjnie rozbite na koszt towaru i koszt transportu,
    to moim zdaniem powinienes koszt transportu wpisac w koszty uboczne zakupu i
    rozliczyc w remanecie na koniec roku. Chociaz Paragraf 29 ust.1
    rozporzadzenia o KPiR dopuszcza wycene materialow i towarow wg cen zakupu
    lub nabycia.

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-15 20:30:28
    Od: "Berbec" <b...@z...com.pl>

> [...]
    > rozliczyc w remanecie na koniec roku. Chociaz Paragraf 29 ust.1
    > rozporzadzenia o KPiR dopuszcza wycene materialow i towarow wg cen zakupu

    Dzieki za wyjasnienie, ale jeszcze jedno. Ustalajac dochod na koniec roku do
    spisu z poczatku roku dodaje sie kol. 10 i 11 i odejmuje sie remanent na
    koniec roku, wiec ile wynosi moj remanent jezeli np. w ciagu roku kupilem
    towar za 100 zl i zaplacilem 10 zl za jego dowoz i tylko to i nic wiecej mam
    31.12? 100 czy 110 zl?

    Ryszard.

  • 4. Data: 2002-05-16 05:16:23
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>