  • 1. Data: 2005-04-10 20:05:59
    Temat: Koszty uzyskania przych od umów o dzieło [PIT37]
    Od: "..::Michał::.." <u...@o...pl>

    Witajcie!

    Mam mały problem i wydaje mi sie ze moze coś zle interpretuje.

    jestem pracownikiem jednej firmy która odprowadza zaliczke na podatek od
    mojego dochodu. Dodatkowo w innej firmie mam kilka umów o dzieło gdzie na
    kazdej mam pewne koszty uzyskania przychodu. I teraz robi sie problem bo
    sumując koszty uzyskania przychodu z tych umów, są one wyższe od tych
    1227zł które uznaje sie w PIT37, wiec musze doplacić podatek od pozostalej
    kwoty od której nie zostaly pobrane zaliczki. Czy tak powinno byc?

    --
    ..::Michał::..

  • 2. Data: 2005-04-10 20:48:36
    Temat: Re: Koszty uzyskania przych od umów o dzieło [PIT37]
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia ..::Michał::.. <u...@o...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > są one wyższe od tych 1227zł które uznaje sie w PIT37, wiec musze
    > doplacić podatek od pozostalej kwoty od której nie zostaly pobrane

    Kwota 1227 dotyczy się stosunków pracy, a umowa o dzieło to nie jest
    stosunek pracy tyko przychód z działalności wykonywanej osobiście... coś
    tam coś tam.
    Dane z pit 11 (z umowy o pracę) wpisujesz w inną rubryczkę niż dane z
    pit 8B (umów o dzieło). To są dwie oddzielne rzeczy. Koszty z tyt. umów
    o dzieło mogą wynosić nawet 5 tyś - nie ma tu limitu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-04-10 20:52:41
    Od: "..::Michał::.." <u...@o...pl>

    Sun, 10 Apr 2005 22:48:36 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Nikiel ;-)
    napisał(a):

> [...]
    > pit 8B (umów o dzieło). To są dwie oddzielne rzeczy. Koszty z tyt. umów
    > o dzieło mogą wynosić nawet 5 tyś - nie ma tu limitu.

    roczne koszty uzyskania przychodów (z każdego z wyżej wymienionych tytułów)
    wynoszą nie więcej niż 1.227 zł (miesięcznie 102 zł 25 gr). W przypadku,
    gdy podatnik w 2004 r. tego samego rodzaju przychody uzyskiwał od więcej
    niż jednego podmiotu, roczne koszty uzyskania przychodów z poszczególnych -
    wyżej wymienionych tytułów - nie mogą przekroczyć 1.840 zł 77 gr.

    to teraz juz całkiem nie wiem ;)
    --
    ..::Michał::..

  • 4. Data: 2005-04-10 21:08:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ..::Michał::.. wrote:

> [...]
    > niż jednego podmiotu, roczne koszty uzyskania przychodów z poszczególnych -
    > wyżej wymienionych tytułów - nie mogą przekroczyć 1.840 zł 77 gr.

    to co cytujesz dotyczy tylko i wyłącznie umowy o pracę.
    nie stosuje się do umów zleceń i o dzieło.
    tam koszty okreslane są jako 20% od brutto i nie ma limitu.

  • 5. Data: 2005-04-10 21:10:58
    Od: "..::Michał::.." <u...@o...pl>

    Sun, 10 Apr 2005 22:52:41 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, ..::Michał::..
    napisał(a):
    chyba znalazłem ;)

    8) (56) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia
    lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i
    jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej
    osobowości prawnej,
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są
    wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora -
    jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą
    nieruchomością
    - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach
    prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz
    przychodów, o których mowa w pkt 9,

    USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r.o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    (tekst jednolity)

    nie mozna by tego jakoś jasniej, wpisalem do 1 pola a okazalo sie ze
    powinno byc przedostatnie ;) wypisane ustep 2,4,6,8 jak by nie mozna bylo
    tu pisz jeśli masz umowy o dzieło, tu jesli zarządzanie przedsiębiorstwem
    itp. A tak to człowiek zamiast odpoczywac w niedziele to ustawy czyta.

    --
    ..::Michał::..