  • 1. Data: 2010-12-17 14:11:44
    Temat: Kratka - co z tym w końcu
    Od: GB <g...@o...pl>

    Witam,

    Słyszę od jednych, że to nie prawda że od 1 stycznia już nie będzie
    można odliczać pełnego VATu, a zaraz potem że jednak to nie takie proste
    i jeszcze parę mcy będzie można odliczać bo "coś tam".

    Jak to wygląda?
    GB

  • 2. Data: 2010-12-17 14:42:55
    Temat: Re: Kratka - co z tym w końcu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 17-12-2010 15:11, GB pisze:
> [...]
    > można odliczać pełnego VATu, a zaraz potem że jednak to nie takie proste
    > i jeszcze parę mcy będzie można odliczać bo "coś tam".

    No właśnie "bo coś tam".
    Jeszcze nie ma nowych przepisów. Nie wiadomo czy zdążą z nimi tak, żeby
    weszły w życie od 1 stycznia.
    Projekt jest taki, że z odliczenia wypadną wszystkie kombi, hatchbacki i
    podobne, z kratą za drugim rzędem siedzeń. Te bez tylnych siedzeń, z
    kratą już za przednimi, mogą się załapać.
    Załapią się pick-upy (osobna konstrukcyjnie część bagażowa) i różne
    furgonetki (wraca wyliczanka, co dłuższe - część pasażerska czy
    bagażowa, więc taki Transit z jednym rzędem siedzeń się załapie, z dwoma
    - niekoniecznie - miarka w dłoń).

    Ale chociaż te zmiany są wysoce prawdopodobne, to nie są jeszcze klepnięte.

    A tak przy okazji zmian w VAT - wie ktoś w jakim akcie prawnym są
    wymienione zawody medyczne?
    Bo tylko osoby je wykonujące będą w 2010 zwolnione z VAT przy
    wykonywaniu usług na rzecz ochrony zdrowia. Wiec się trzeba odwołać do
    przepisów o zawodach medycznych, żeby określić swój status w VAT.
    Urocze, prawda?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-12-17 18:25:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-17 15:42, Maddy wrote:
> [...]
    > wykonywaniu usług na rzecz ochrony zdrowia. Wiec się trzeba odwołać do
    > przepisów o zawodach medycznych, żeby określić swój status w VAT.

    A czy ktoś obiecywał, że będzie łatwo? ;-)

    Spójrz na to:
    http://www.abc.com.pl/pytanie/1008/7

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-12-17 19:01:14
    Od: Sofar <s...@f...onet.pl>

    Witam,

    W liście datowanym 2010-12-17 <mid:4d0b6fd7$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    GB napisał(a):

> [...]

    > można odliczać pełnego VATu, a zaraz potem że jednak to nie takie proste
    > i jeszcze parę mcy będzie można odliczać bo "coś tam".

    Niech w końcu zniosą ten bezsens.
    Od początku to wielki przekręt.
    Cińkuś ciężarowy... Powinni zamknąć do psychiatryka tego kto to
    zarejestrował...

    --
    Pozdrawiam,
    Sofar

  • 5. Data: 2010-12-17 22:24:04
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    Użytkownik "Sofar" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niech w końcu zniosą ten bezsens.
    > Od początku to wielki przekręt.
    > Cińkuś ciężarowy... Powinni zamknąć do psychiatryka tego kto to
    > zarejestrował...

    To nie rejestrujący jest winien, tylko ten, kto przyczynił się do powstania
    takich absurdów.

    Pozdrawiam
    JW

  • 6. Data: 2010-12-17 22:58:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-17 20:01, Sofar pisze:
    > Niech w końcu zniosą ten bezsens.
    > Od początku to wielki przekręt.
    > Cińkuś ciężarowy... Powinni zamknąć do psychiatryka tego kto to
    > zarejestrował...
    A co Ci przeszkadza "ciężarowe" Cinquecento? Służy do przewozu? Służy.
    Można tym przewieźć i parę worków ziemniaków i kilka komputerów
    złożonych lub w częściach i kupę innych rzeczy. Przedsiębiorcy widać nie
    potrzeba nic większego, a to chyba przedsiębiorca powinien decydować
    czym wozi towar, czy co tam potrzebuje do prowadzenia DG. Do
    psychiatryka należy zamykać tych, którzy doprowadzili do tego, że trzeba
    rejestrować takie potworki, żeby móc VAT odliczać.

    Maciek

  • 7. Data: 2010-12-17 23:15:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 23:58, Maciek pisze:

> [...]
    > psychiatryka należy zamykać tych, którzy doprowadzili do tego, że trzeba
    > rejestrować takie potworki, żeby móc VAT odliczać.

    "Ciężarowe" Cinquecento pozostaje zawsze samochodem osobowym i
    najczęściej służy co najwyżej 'przedsiębiorcy".

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-12-18 00:40:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-18 00:15, spp pisze:
    > "Ciężarowe" Cinquecento pozostaje zawsze samochodem osobowym i
    > najczęściej służy co najwyżej 'przedsiębiorcy".
    Noooo - tak śmiałą tezę można chyba postawić w stosunku do wszystkich
    małych samochodów używanych w DG. A także większych jak ostatnimi czasy
    niezwykle popularne w DG pick-upy :->
    Osobiście znam sporo osób działających w usługach, którym samochód służy
    poza wożeniem d* od klienta do klienta, do wożenia walizki z narzędziami
    i garści części. Od biedy właśnie "ciężarowe" CC by wystarczyło, ale do
    wożenia walizki duuuuużo lepszy jednak pick-up :->
    Nie wiem jak w innych krajach rozwiązano problem używania samochodu (czy
    innych rzeczy, od których można odliczyć VAT) do celów prywatnych. Może
    tam ludzie uczciwsi, a może służby lepiej trzymają ich za mordy? U nas
    widocznie jest z tym jakiś problem, skoro stosuje się odpowiedzialność
    zbiorową. Tylko jeśli VAT u nas ma być tak "przezroczysty", a przepisy
    go dotyczące tak niezwykle stabilne, to postuluję o jego zniesienie.

    Maciek

  • 9. Data: 2010-12-18 07:48:36
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "spp"

    > "Ciężarowe" Cinquecento pozostaje zawsze samochodem osobowym i najczęściej
    > służy co najwyżej 'przedsiębiorcy".

    no przeciez nie sasiadowi

    --
    ania, co ciagle nie rozumie dlaczego wozac towar musi korzystac z ciagnika
    siodlowego

  • 10. Data: 2010-12-18 10:55:30
    Temat: Re: Kratka - co z tym w ko?cu
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-18 08:48, ania pisze:

    > no przeciez nie sasiadowi
    >
    > --
    > ania, co ciagle nie rozumie dlaczego wozac towar musi korzystac z ciagnika
    > siodlowego

    Wiesz, podobnie US nie potrafi zrozumieć dlaczego 'przedsiębiorcy' rżną
    skarb państwa na podatkach. :)

    (A sedno mojej wypowiedzi tkwi w cudzysłowach. :) ).

    --
    spp