  • 1. Data: 2002-06-12 11:30:59
    Temat: Ksiega przychodow i rozchodow
    Od: Wilhemina <o...@p...fm>

    Witam wszystkich,
    Zastanawiam sie tak nad Ksiega przychodow i rozchodow, co miesiac z
    uporem maniaka moja kolezanka, wlasicielka malego sklepu, wprowadza
    recznie to tej ksiegi z uporem maniaki miliony pozycji. Pewnie sa jakies
    programy przy pomocy ktorych mozna to robic, ale ja sie zastanawiam, czy
    nie moglabym jej sana zrobic jakiegos programu ktory jej to uprosci. Czy
    cos takiego bedzie akceptiowane przez te urzedy, czy nie, czy trzeba
    uzywac programmow zaakcepotwanych odgornie???
    zupelnie sie w tym nie orientuje....

    pozdraiwma
    Willa

    --
    http://www.mikolajo.prv.pl
    http://olga.fm.interia.pl

  • 2. Data: 2002-06-12 17:00:27
    Temat: Re: Ksiega przychodow i rozchodow
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Uzytkownik "Wilhemina" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci
> [...]
    > cos takiego bedzie akceptiowane przez te urzedy, czy nie, czy trzeba
    > uzywac programmow zaakcepotwanych odgornie???

    Polecam KPiR firmy TgSoft, bardzo fajnie zrobiona i niedroga (ok.100zl).
    Jesli bedziesz chciala zrobic sama, po pierwsze zmarnujesz mnóstwo czasu, a
    po drugie na razisz sie na to ze czegos nie dopracujesz...

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 3. Data: 2002-06-13 02:08:00
    Temat: Odp: Ksiega przychodow i rozchodow
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski <a...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae7ung$7vt$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > Jesli bedziesz chciala zrobic sama, po pierwsze zmarnujesz mnóstwo czasu,
    > po drugie na razisz sie na to ze czegos nie dopracujesz...

    A ja Buchaltera f-my Grafsoft (demo pod http://www.grafsoft.com.pl/)- b.
    przyjemny prg, ma nie tylko kpir, ale vat, ryczalt, place, sr trw,
    wyposazenie i inne takie tam. Rejestr VAT jest ladnie powiazany z ksiega,
    mozna wrecz wlaczyc automatyczne ksiegowanie. Wada - jest 4 x drozszy -
    ponad 400 zl netto, jednak program funkcjonuje na rynku juz od wielu lat
    (uzywam go od 1996), jest stabilny i dobrze supportowany (czeste
    aktualizacje). W kazdym razie ja pracuje na nim z przyjemnoscia. I wbrew
    podejrzeniom, nie jestem przedstawicielem f-my Grafsoft :)

    A poza tym zastanow sie - ile czasu zejdzie Ci na pisanie samej takiego
    prg - 2-3 tyg? Wiecej? A testy? A poprawianie bledow? A odpowiedzialnosc za
    ew. zle wyniki (i wezwania do US?). A jaka sobie powinnas policzyc stawke
    tygodniowa? Nie wieksza aby niz cena prg?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2002-06-13 06:52:28
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    \

> [...]
    > aktualizacje). W kazdym razie ja pracuje na nim z przyjemnoscia. I wbrew
    > podejrzeniom, nie jestem przedstawicielem f-my Grafsoft :)
    Ja tez nie jestem przedstawicielem TGSoftu, ale napisałem że jest to program
    do obsługi KPiR, ale to co wypisałeś poza ewidencją środków trwałych ma,
    również wystarczy wpisać pozycję w księdze i od razu jest widoczna w
    rejestrze VAT.

> [...]
    > ew. zle wyniki (i wezwania do US?). A jaka sobie powinnas policzyc stawke
    > tygodniowa? Nie wieksza aby niz cena prg?
    tu się zgadzam całkowicie, chyba że ktoś ma baaaaardzo dużo czasu :-)

  • 5. Data: 2002-06-13 06:53:19
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

> [...]
    > cos takiego bedzie akceptiowane przez te urzedy, czy nie, czy trzeba
    > uzywac programmow zaakcepotwanych odgornie???

    Witam
    Program nie musi miec jakiejs akceptacji - musi prawidlowo prowadzic ksiege.
    Program napisany samodzielnie ma ten plus, ze do konca wiadomo wedlug jakich
    regul dziala, z drugiej strony gotowe programy sa napisane przyjaznie i
    przetestowane, a i niedrogie mozna znalezc.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Magiera

  • 6. Data: 2002-06-13 09:31:22
    Od: Wilhemina <o...@p...fm>

> [...]
    > regul dziala, z drugiej strony gotowe programy sa napisane przyjaznie i
    > przetestowane, a i niedrogie mozna znalezc.

    A taki wydruk z KPIR moze byc w dowolnej formie? Ja sie na prawie nie znam, wiec
    nie wiem jak to jest. Bo w tej chwili mamy ta papierowa KPIR, ale z tego co
    mowicie to wynika, ze wlasciwie nie wazne w jakiej formie to ma byc zapisane
    byle bylo tam to co ma byc?? Moglabym nawet w skrajnej postaci np. wziac wydruk
    z Excella i zaniesc do urzedu?

    Willa

    --
    http://www.mikolajo.prv.pl
    http://olga.fm.interia.pl

  • 7. Data: 2002-06-13 09:35:18
    Od: "fiqmiq" <d...@a...pl>

    Ja polecam DGCS
    http://www.dgcs.com.pl/index.htm
    Program pracuje w srodowisku DOS, nie wymaga super sprzetu, dobry support i
    takie tam.

    Mozna tez konkurencje
    OPTIMA
    FAKT

    DJ fiqmiq

  • 8. Data: 2002-06-13 09:38:25
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > ...Moglabym nawet w skrajnej postaci np. wziac wydruk z Excella i zaniesc
    do urzedu?

    > Willa

    na stronie http://vatowiec.of.pl
    leży arkusz KPiR w Excel - plik brev.zip
    Znajdziesz tam też rejestry VAT.

    Piotr

  • 9. Data: 2002-06-13 11:06:22
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wilhemina <o...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...fm...
    > Moglabym nawet w skrajnej postaci np. wziac wydruk
    > z Excella i zaniesc do urzedu?

    zasadniczo kpir nie nosi sie do us, a trzyma sie wraz z cala dokumentacja.

    --

    pozdrawiam,

    glos
    .

  • 10. Data: 2002-06-13 23:05:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Wilhemina wrote:

> [...]
    >+ uporem maniaka moja kolezanka, wlasicielka malego sklepu, wprowadza
    >+ recznie to tej ksiegi z uporem maniaki miliony pozycji.

    No to na dzień dobry (coby książkę odchudzić) może zacząć
    robić zestawienia zbiorcze (np. dzienne, ale może wedle własnego
    uznania podzielić np. na dzienne zestawienie nabiału, dzienne
    zestawienie warzyw i jak jej tam ochota przyjdzie :)) i wpisywać
    do KPiR takie "sumy dzienne".
    W tym momencie może zestawienia robic czymkolwiek a do KPiR
    wpisywać tylko sumy !
    Sama KPiR musi być w stosownym formacie itp. (co komputerowości
    nie przeszkadza) :)

    Pozdrowienia, Gotfryd