  • 1. Data: 2002-06-12 09:42:01
    Temat: Rozliczenie spolki cywilnej
    Od: "Andrzej" <a...@w...zigzag.pl>

    Witam wszystkich serdecznie, rozpoczalem dzialalnosc w formie spolki
    cywilnej. Z vat rozliczamy sie jako cała spolka, a z dochodowego kazdy
    wspolnik z osobna? I moje pytanie kazdy ze wspolnikow powinienn zaprowadzic
    ksiede przychodow i rozchodow i czy jakies jeszcze ksiazki powinni wspolnicy
    zaprowadzic???
    Bardzo prosze o pomoc , z góry dziękuje

    Marcin

  • 2. Data: 2002-06-12 22:50:36
    Temat: Re: Rozliczenie spolki cywilnej
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@w...zigzag.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zaprowadzic
    > ksiede przychodow i rozchodow i czy jakies jeszcze ksiazki powinni

    Dochodowy każdy z osobna na podstawie jednej KPiR ,którą musi
    prowadzić spółka

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2002-06-13 07:00:57
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

> [...]
    zaprowadzic
    > ksiede przychodow i rozchodow i czy jakies jeszcze ksiazki powinni

    Witam
    Dokladniej:
    -VAT rozlicza cala spolka,
    -KPiR prowadzi spolka, a dochod dzieli sie tak jak udzialy w spolce ( nawet
    gdyby rzeczywiste dochody dzielily sie inaczej),
    - innych ksiag jako spolka nie trzeba prowadzic (no chyba ze wynikaja z
    samej dzialalnosci).
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 4. Data: 2002-06-13 22:35:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002, kmagiera wrote:
    [...]
> [...]
    >+ -KPiR prowadzi spolka, a dochod dzieli sie tak jak udzialy w spolce ( nawet
    >+ gdyby rzeczywiste dochody dzielily sie inaczej),

    Z ciekawości: czyli jakby współnicy mieli udziały 9:1, brak umów
    o pracę, a (np. z powodu jednakowego wkładu) uznali pracy że "należy
    się po równo" to 40% jeden drugiemu... właśnie co: daruje (i PCC) ???

    >+ - innych ksiag jako spolka nie trzeba prowadzic (no chyba ze wynikaja z
    >+ samej dzialalnosci).

    IMO sprzeciw: z tytułu prowadzenia KPiR "by rozporzadzenie"
    konieczne jest prowadzenie EŚT i EW (mogą być puste) :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-14 09:23:05
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > IMO sprzeciw: z tytułu prowadzenia KPiR "by rozporzadzenie"
    > konieczne jest prowadzenie EŚT i EW (mogą być puste) :)

    Dokladniej co mialem na mysli:
    - na zewnatrz (dla US) dochody sa podzielone jak udzialy i nikogo nie
    obchodzi rzeczywisty podzial pieniedzy,
    - chodzilo mi o to , ze nie ma innych ewidencji spowodowanych tym, ze jest
    to spolka.

  • 6. Data: 2002-06-14 09:43:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2002, kmagiera wrote:
    [...]
> [...]
    >+ - na zewnatrz (dla US) dochody sa podzielone jak udzialy i nikogo nie
    >+ obchodzi rzeczywisty podzial pieniedzy,

    Nie jestem przekonany co do nieobchodzenia :(
    Mi chodziło o pytanie (np. z US) w stylu:
    "a skąd Pan ma pieniądze na dom/samochód/cokolwiek ?".
    Parę takich wątków było.
    I co, wspólnik powinien powiedzieć "bo my pieniędzmi
    w spółce dzielimy się inaczej niż wg udziałów, więc
    w podatku wyszło 10000 ale naprawdę dostałem 50000 !" ??
    - o to mi chodzi, gdzie jest umocowanie prawne !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-16 12:49:52
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > w podatku wyszło 10000 ale naprawdę dostałem 50000 !" ??
    > - o to mi chodzi, gdzie jest umocowanie prawne !

    Witam
    Dokladniej to jest tak - udzialy wspolnikow powinny odpowiadac rzeczywistemu
    podzialowi przychodów i kosztow. Bywa jednak tak, ze co miesiac ten podzial
    jest inny. Mozna co miesiac zmieniac udzialy w umowie, ale wiaze sie to z
    koszmarna papierkowa praca (zamkniecie ksiazki, remanenty...). Mozna wiec
    raz na zawsze tak dobrac udzialy, by sie w dluzszej skali czasowej zgadzaly
    i wtedy nia ma klopotu.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera