  • 1. Data: 2002-06-12 10:18:42
    Temat: Deklaracja VAT-7
    Od: "basku" <b...@g...pl>

    Witam!!!!
    Po raz kolejny zwracam się i liczę na Waszą pomoc. Mam własną działalność,
    KPiR, kasa fiskalna, VAT. Od tego miesiąca prowadzę sama księgowość -
    wcześniej biuro - i tak właśnie utknęłam przy wypełnianiu deklaracji VAT-7.
    W miesiącu IX/2001 była sprzedaż (z kasy fiskalnej) VAT należny 26,
    naliczony 280 różnica do rozliczenia w następnym okresie 254 (nadwyżka -
    poz. 68). W następnym miesiącu był tylko zakup, więc w deklaracji za X/2001
    wypełniono tylko pozycję 53 i 54 zakupy towarów podlegające rozliczeniu w
    miesiącu, którego dotyczy deklracja - VAT 9 zł. Ale w poz. 59 kwota podatku
    Vat do odliczenia wpisanao 254 zł !!!!!. A co sie dzieje z tymi 9 zł.
    zapłaconego przeze mnie VATu - nie podlega odliczeniu czy co?Na dodatek w
    kolejnych deklaracjach nie jest to również ujęte (w zakupach, nie
    rozliczonych w poprzednich miesiącach). Od tamtej pory nie było sprzedaży,
    same zakupy i przez cały ten czas jest wpisywana w deklaracji VAT -7 w poz.
    53 i 54 kwota wynikająca z bieżącej ewidencji zakupu. I VAT do odliczenia
    ciągle 254 zł. Moze ktoś potrafii to wyjaśnić ? Tym bardziej, ze gdybym
    mogła zsumować VAT naliczony od X/2001-V/2002 za zakupy to byłaby spora
    sumka około 760 zł.(+254 zł.!!!) A w czerwcu będę miała sprzedaż i jezeli
    przenieść dane z , deklaracji za V/2002 to mam tylko 254 zł nadpłaty i 12 zł
    VAT-u od zakupów w V/2002 . Nie kumam tego
    Basku

  • 2. Data: 2002-06-13 21:25:13
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik basku <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae7774$cbb$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
    > przenieść dane z , deklaracji za V/2002 to mam tylko 254 zł nadpłaty i 12

    > VAT-u od zakupów w V/2002 . Nie kumam tego

    Ja też ;) Jak rozumiem biuro Ci prowadziło tak dokumentację i teraz nie
    możesz dojśc?
    Naprawdę nie rozumiem. Przecież to się powinno sumować. Jak nie ma od czego
    odliczyć pod. naleznego to się przenosi dalej i dodaje ewentualny nowy
    należny.
    Może ktoś inny się wypowie?

    WS

  • 3. Data: 2002-06-13 22:53:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, basku wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przenieść dane z , deklaracji za V/2002 to mam tylko 254 zł nadpłaty i 12 zł
    >+ VAT-u od zakupów w V/2002 . Nie kumam tego

    Masz dwie różne kwoty:
    - poz. 39. ("z poprzedniej deklaracji"). Tam może być tylko
    kwota z miesiąca w którym była sprzedaż, i ona "wisi".
    Te pieniądze odzyskasz *zawsze* (nawet jak zamkniesz DG)
    - poz. 41..48 ("nie rozliczone w poprzednich miesiącach");
    "typowo" będzie to 46.; tu właśnie sumujesz wszystkie
    VATy od zakupów z kolejnych (po "przychodowym") miesiącach,
    w których nie ma sprzedązy VAT !
    Te pieniądze *też* odzyskasz, ale *dopiero w miesiącu w którym
    będzie sprzedaż VAT* - pójdą wtedy "do odliczenia" bieżącego
    VATu lub do odliczenia "na później" (do pola 39.)
    UWAGA: jest czas (w ustawie, nie pamiętam czy rok) w czasie
    którego musisz mieć sprzedaż bo coś ci przepadnie :] !
    No i *jeśli* nie będzie sprzedaży VAT a zamkniesz DG to
    VATu z 41..48 nie odzyskasz.

    Podsumowując: w 39. powinna ci "wisieć" kwota 254 zł a reszta
    VATu (z kolejnych miesięcy) powinna narastająco odkładać się w 46.,
    zakładając że nie kupujesz ŚT [42. lub 44.])

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (któren miał wątpliwą okazję korygować deklarację VAT z tytułu
    wpisania kwoty do 39. zamiast do 46.)

  • 4. Data: 2002-06-13 23:00:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    >+ Użytkownik basku <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    [...]
    >+ Ja też ;) Jak rozumiem biuro Ci prowadziło tak dokumentację i teraz nie
    >+ możesz dojśc?

    Nie, biuro przestało - i teraz wpadła w pułapkę starannie zamaskowanego
    kruczka VATowskiego: przysługuje odliczenie VAT poniesionego w celu
    uzyskania przychodu VAT. Wniosek: brak przychodu -> odliczenie
    nienależne. W odróżnieniu od odliczenia należnego nie można go
    kazać np. wypłacić na konto, więc...

    >+ Naprawdę nie rozumiem. Przecież to się powinno sumować. Jak nie ma od czego
    >+ odliczyć pod. naleznego to się przenosi dalej i dodaje ewentualny nowy
    >+ należny.

    ...ale do innej rubryki, odliczenia nie VAT *należnego* (już) czyli
    39. tylko należnego *potencjalnie* (o ile będą przychody) czyli
    42,44,46 lub 48.
    Ja się dowiedziałem jak którejś deklaracji program w US "nie chciał
    łyknąć" - a ponieważ poprzedniej nie wprowadzali "online" (tylko
    złożyłem) no to były dwie do korygowania :> (bieżąca "na kolanie
    i parafa" a poprzednia - regularną korektą).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-15 12:03:21
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0206140038150.17364-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
> [...]
    > zakładając że nie kupujesz ŚT [42. lub 44.])
    >

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > (któren miał wątpliwą okazję korygować deklarację VAT z tytułu

    A chyba że tak :)) W innych kolumnach ale efekt podobny.
    Basku-polecam jakiś program księgowy. Jest ich pełno, nie trzeba główkować
    gdzie i co do której rubryki, szybko i sprawnie. Deklaracje też sam drukuje
    nie trzeba ręcznie się meczyć.
    Oczywiście nie można nie znać przepisów ale jest o wiele łatwiej.

    WS