  • 1. Data: 2007-12-23 09:51:15
    Temat: Księgowanie faktury opłat allegro.
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Ok próbowałem się powstrzymać przed zadaniem tego pytania, bo wiem że
    było, i już od rana czytam te wszystkie posty. I chyba doszedłem do
    wniosku ze popełniłem błąd, w jutro chce zapłacić VAT za listopad i
    chce mieć ostateczna pewność.

    Moja sytuacja, KPiR, Vat, jednoosobowa działalność.
    Zacząłem równo 1 listopada. Użytkowałem Allegro, dnia 30 listopada
    Allegro wystawiło mi fakturę. Ponieważ zależało mi żeby koszty wpisać
    w listopadzie, zapłaciłem za nią 30 listopada. Sytuacja wygląda teraz
    tak.
    Data wystawienia faktury - 30. listopad
    Data mojej płatności - 30 listopad
    Faktura doszła - 16 grudnia
    Faktura na moim koncie na allegro pojawiła sie chyba 3 grudnia.

    Z racji, że wiedziałem, że data wystawienia będzie 30. listopada i że
    zapłaciłem 30 listopada (całość, na następny miesiąc zostało 0 zł)
    fakturę zaksięgowałem 30 listopada w KPiR oraz wpisałem do ewidencji
    VAT nabycia towarów i usług również 30 listopada.
    Moje pytanie dotyczy ostatniej informacji. Po przeczytaniu różnych
    wypowiedzi doszedłem do wniosku, że powinien ją jednak wpisać do
    ewidencji VAT 16 grudnia, i VAT odliczyć sobie dopiero w VAT7 za
    grudzień.
    Zastanawia mnie jednak fakt kto i jak będzie wiedział kiedy ja tą
    fakturę rzeczywiście dostałem fizycznie, a co jeżeli byłem akurat w
    Poznaniu i odebrałem fakturę osobiście właśnie tego 30 listopada?
    No nic zostawiam po osąd.

    Pozdrawiam i dziękuje

  • 2. Data: 2007-12-23 11:33:30
    Temat: Re: Księgowanie faktury opłat allegro.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.12.2007 Arsen99 <a...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > fakturę rzeczywiście dostałem fizycznie, a co jeżeli byłem akurat w
    > Poznaniu i odebrałem fakturę osobiście właśnie tego 30 listopada?

    Podczas kontroli lubią ten temat - jeśli faktura jest od czegoś, z czego
    wiedzą, że musiała iść pocztą, a jest wystawiona ostatniego dnia miesiąca,
    i takoż zaksięgowana. Ten jeden raz olej i śpij spokojnie, bo szkoda nerwów
    na takie tematy, zwłaszcza jeśli kwota była mała. Ale następnymi razy w
    takich wypadkach raczej księguj w następnym miesiącu.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-12-23 11:52:28
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    .

> [...]
    > na takie tematy, zwłaszcza jeśli kwota była mała. Ale następnymi razy w
    > takich wypadkach raczej księguj w następnym miesiącu.

    Z praktyki wiem,że można zrobic krzyżówkę do takiej faktury ,kiedy
    faktycznie została dostarczona do firmy,na podstawie dowodów nadania u
    wystawcy.Allegro zawsze wysyła listem zwykłym,więc bez obaw:)
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2007-12-23 12:35:23
    Od: "Grzegorz" <k...@k...nazwa.pl>

    Fakture z allegro jest na koncie allegro do wydrukowania w pdf. Przeciez
    nikt nie jest w stanie stwierdzic ze ona sie tam pojawila 3 grudnia, a nie 1
    jeszcze w nocy i przed otwarciem dnia 1 grudnia mogles ja wydrukowac i
    zaksiegowac. Dobrze mysle?
    Hmmm... no wlasnie czy mozna na podstawie wydrukowanej faktury ksiegowac do
    KPiR, a potem zamienic na oryginal??

  • 5. Data: 2007-12-23 13:21:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <k...@k...nazwa.pl> napisał w wiadomości
    > Hmmm... no wlasnie czy mozna na podstawie wydrukowanej faktury ksiegowac do
    > KPiR, a potem zamienic na oryginal??

    pytanie czym jest wydruk pdfu ? samodzielnie wydrukowanym oryginałem?
    i jeszcze jedna sprawa - faktura jest wystawiana po północy bo jak za sekunde
    dwunasta ktoś coś kupi w kup teraz?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-12-23 13:41:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > na takie tematy, zwłaszcza jeśli kwota była mała. Ale następnymi razy w
    > takich wypadkach raczej księguj w następnym miesiącu.

    Nie to, żebym się czepiał ale w tym przypadku PDOF określa to chyba dość
    precyzyjnie.

    Art 22 ustęp 6b:
    "Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku
    podatników, o których mowa w ust. 6, uważa się dzień wystawienia faktury
    (rachunku) lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania
    (ujęcia) kosztu."

    A ustęp 6 na który się powołują mówi:
    "Zasady określone w ust. 5-5c, z zastrzeżeniem ust. 6b, mają
    zastosowanie również do podatników prowadzących podatkowe księgi
    przychodów i rozchodów, pod warunkiem że stale w każdym roku podatkowym
    księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający wyodrębnienie kosztów
    uzyskania przychodów odnoszących się tylko do tego roku podatkowego."

    Tak więc chyba nie ma problemu, ażeby zaksięgować fakturę z Allegro z
    datą wystawienia.

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-12-23 15:56:01
    Od: "Grzegorz" <k...@k...nazwa.pl>

    > pytanie czym jest wydruk pdfu ? samodzielnie wydrukowanym oryginałem?
    > i jeszcze jedna sprawa - faktura jest wystawiana po północy bo jak za
    > sekunde dwunasta ktoś coś kupi w kup teraz?

    No powiedzmy ze wydruk jest porownywalny z sytuacja w ktorej faktura idzie
    do mnie faksem, a oryginal poczta za kilka dni. Czy moge zaksiegowac cos
    takiego a potem tylko zamienic fax (wydruk) na oryginal?

    Co do wystawienia faktury po polnocy.... to tak naprawde allegro nie powinno
    pisac daty wystawienia faktury na 30 tylko na 1 kolejenego miesiaca prawda?
    Jak zwykle wszedzie watpliwosci :)