    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Księgowanie faktury opłat allegro.
    Date: Sun, 23 Dec 2007 01:51:15 -0800 (PST)

    Ok próbowałem się powstrzymać przed zadaniem tego pytania, bo wiem że
    było, i już od rana czytam te wszystkie posty. I chyba doszedłem do
    wniosku ze popełniłem błąd, w jutro chce zapłacić VAT za listopad i
    chce mieć ostateczna pewność.

    Moja sytuacja, KPiR, Vat, jednoosobowa działalność.
    Zacząłem równo 1 listopada. Użytkowałem Allegro, dnia 30 listopada
    Allegro wystawiło mi fakturę. Ponieważ zależało mi żeby koszty wpisać
    w listopadzie, zapłaciłem za nią 30 listopada. Sytuacja wygląda teraz
    tak.
    Data wystawienia faktury - 30. listopad
    Data mojej płatności - 30 listopad
    Faktura doszła - 16 grudnia
    Faktura na moim koncie na allegro pojawiła sie chyba 3 grudnia.

    Z racji, że wiedziałem, że data wystawienia będzie 30. listopada i że
    zapłaciłem 30 listopada (całość, na następny miesiąc zostało 0 zł)
    fakturę zaksięgowałem 30 listopada w KPiR oraz wpisałem do ewidencji
    VAT nabycia towarów i usług również 30 listopada.
    Moje pytanie dotyczy ostatniej informacji. Po przeczytaniu różnych
    wypowiedzi doszedłem do wniosku, że powinien ją jednak wpisać do
    ewidencji VAT 16 grudnia, i VAT odliczyć sobie dopiero w VAT7 za
    grudzień.
    Zastanawia mnie jednak fakt kto i jak będzie wiedział kiedy ja tą
    fakturę rzeczywiście dostałem fizycznie, a co jeżeli byłem akurat w
    Poznaniu i odebrałem fakturę osobiście właśnie tego 30 listopada?
    No nic zostawiam po osąd.

    Pozdrawiam i dziękuje