  • 1. Data: 2002-07-17 16:11:32
    Temat: Księgowanie sprzedaży bezrachunkowej
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Sprzedaję podzespoły komputerowe na paragon i jestem w Vacie
    Pytanie jak wprowadzić do KPiR 3 - 4 pozycje sprzedane dziennie na paragon?
    sumujemy i gdzie wpisujemy?
    W pozycje wartość sprzedanych towarów i usł. kwotę netto
    i w pozycji opis zd. gosp. wpisujemy - sprzedaż bezrachunkowa?
    czy też można zaprowadzić ewidencję sprzedaży i wpisywać sprzedaż
    na paragony , a na koniec miesiąca zsumować i wprowadzić w jednej pozycji
    całą sprzedaż na paragon
    a sprzedaż na faktury wprowadzać w dniu zaistnienia zdarzenia.
    I jeszcze jedno pytanie czy sprzedaż dzienną lub miesięczną (w przypadku
    ewidencji sprzedaży)
    wpisujemy do KPiR na podstawie jakiegoś dokumentu np. dowodu wewnętrznego,
    czy tylko kwotę?
    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Waszko

  • 2. Data: 2002-07-18 11:33:22
    Temat: Re: Księgowanie sprzedaży bezrachunkowej
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "waszko" <w...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > W pozycje wartość sprzedanych towarów i usł. kwotę netto
    > i w pozycji opis zd. gosp. wpisujemy - sprzedaż bezrachunkowa?

    A co "w temacie kasy rejestrujacej" ?

    Jesli prowadzi pan ewidencje sprzedazy, to do KPiR mozna wpisac
    na koniec miesiaca w jednej pozycji wynikajacej z ewidencji sprzeazy.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-18 19:53:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002, waszko wrote:

> [...]
    >+ ewidencji sprzedaży)
    >+ wpisujemy do KPiR na podstawie jakiegoś dokumentu np. dowodu wewnętrznego,

    Szczególnego DW: rozp.min.fin.ds.KPiR,par.13:
    "za dowody księgowe uważa się również:
    1) dzienne zestawienie dowodów (faktur sprzedaży)..."

    Z kasy masz zdaje się raport ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-07-18 22:09:07
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0207182150460.24339-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    >
    > Szczególnego DW: rozp.min.fin.ds.KPiR,par.13:
    > "za dowody księgowe uważa się również:
    > 1) dzienne zestawienie dowodów (faktur sprzedaży)..."

    Moment Panowie, to sa paragony z kasy fiskalnej, niefiskalnej czy z
    komputera?
    Jak nie masz kasy fiskalnej (na pewno? sprawdź dobrze czy nie musisz?) to
    najlepiej jest prowadzić ewidencję sprzedaży, w której zapisujesz sumaryczny
    cały obrót z każdego dnia. Na koniec miesiąca sumujesz i wpisujsz do KPiR na
    podstawie Dow. Wewn. W ewidencji nie musisz wykazywać każdej
    transakcji-tylko dzienna sumę. Faktury wpisujesz oddzielnie do KPiR.
    Chyba że masz kasę fiskalną?

    WS

  • 5. Data: 2002-07-19 04:50:48
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ah7efg$gh8$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > podstawie Dow. Wewn. W ewidencji nie musisz wykazywać każdej
    > transakcji-tylko dzienna sumę. Faktury wpisujesz oddzielnie do KPiR.

    Dzięki za zainteresowanie .
    Paragony są z komputera.
    Kasy jeszcze nie mam gdyż nie przekroczyłem 20 tys. zł sprzedaży osobą
    nieprowadzącym DG
    Jeszcze raz dzięki za pomoc
    Pozdrawiam Waszko

  • 6. Data: 2002-07-19 07:23:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    [...]

    > Dzięki za zainteresowanie .
    > Paragony są z komputera.
    > Kasy jeszcze nie mam gdyż nie przekroczyłem 20 tys. zł sprzedaży osobą
    > nieprowadzącym DG
    > Jeszcze raz dzięki za pomoc
    > Pozdrawiam Waszko.

    No to polecam szczegolne pilnowanie "obrotu" w zwiazku ze "zwolnieniem z
    VAT".

    Poniewaz jesli przekroczy Pan 10 000 Euro (jesli mnie pamiec ne myli),
    to zwolnienie wygasa.
    A prosze sobie policzyc - 40 000 PLN OBROTU i
    20% "udzial dochodu w obrocie" (duzy prawda) ?
    daje 8 tys roczine, czyli 666 zl na miesiac,
    za co po odliczeniu podatku i ZUS raczej trudno przezyc...

    Ponadto cos mi sie obilo o oczy, ze ow prog liczy sie "w stosunku rocznym",
    wiec jesli rozpoczal Pan w srodku roku... brr lepiej niech koledzy
    zaprzecza...

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-07-20 01:53:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 00:09:07 +0200), "Wojciech
    Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >cały obrót z każdego dnia. Na koniec miesiąca sumujesz i wpisujsz do KPiR na

    MSZ DW nie obejmuje tego fragmentu.

    Nagminne jest stosowanie DW w zakresie szerszym niż mówi ustawa. Sam
    tak robię i nie wiem, co mi za to dowalą za karę, ale skoro tak
    zacząłem na początku roku, to już tak ciągnę...

    >W ewidencji nie musisz wykazywać każdej
    >transakcji-tylko dzienna sumę.

    O ile jest VAT taki sam!

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-07-20 13:07:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jul 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >cały obrót z każdego dnia. Na koniec miesiąca sumujesz i wpisujsz do KPiR na

    MSZ "DW" jest pojęciem nie dość precyzyjnym :) jako że dowodami
    niewątpliwie wewnętrznymi (czyli nie potwierdzanymi przez
    zewnętrzne źródła) są skądinąd delegacje, faktury wewnętrzne
    i parę podobnych.
    "Zestawienie sprzedaży" takoż do nich należy - z p. widzenia
    KPiR jest jak najbardziej słuszne, co można/należy "zestawiać"
    z p. widzenia VAT może *trochę* ustawa (o VAT) komplikuje :)

    >+ Nagminne jest stosowanie DW w zakresie szerszym niż mówi ustawa.
    >+ Sam tak robię i nie wiem, co mi za to dowalą za karę,

    To oberwiemy równo :) (zdaje się że ciagle urzędujesz
    w Zabrzu ?)
    [...]
    >+ >W ewidencji nie musisz wykazywać każdej
    >+ >transakcji-tylko dzienna sumę.
    >+
    >+ O ile jest VAT taki sam!

    ??
    A jak ci się zdaje, skąd wzięło się pojęcie struktury *zakupów* ??
    Grupę nieregularnie czytasz ;)
    -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-07-22 22:44:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 15:07:16 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > To oberwiemy równo :) (zdaje się że ciagle urzędujesz
    >w Zabrzu ?)

    Ano. Aczkolwiek w chwili obecnej jestem w upadlości. Straciłem
    płynność finansową. Spółdzielnia mnie ściga za długi, kontrahenci
    takoż... :-( Tak więc NA PEWNO będę miał kontrolę, która wykaże
    zapewne tysiąc różnych niedociągięć i uwali mnie na całego. :-(

    >[...]
    > ??
    > A jak ci się zdaje, skąd wzięło się pojęcie struktury *zakupów* ??

    Jako alternatywa dla ewidencjownowania z VATem.

    Poza tym -- ja osobiście tej mitycznej struktury nie rozumiem :-(

    > Grupę nieregularnie czytasz ;)

    Regularnie, ale nie daję rady w 100%. Zwłaszcza że czesto czytam o
    takiej właśnie porze jak teraz (0:40) i bardziej skomplikowane
    rozważania mi czasami umykają...