eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Księgowość bez papieru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2013-02-04 09:04:21
    Temat: Re: Księgowość bez papieru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2013, jureq wrote:

    > A dokładniej nie chodzi o dekretację, a o obowiązujące "Objaśnienia do
    > PKPiR":
    >
    > 2. Kolumna 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisów do
    > księgi. Tym samym numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę
    > dokonania zapisu.

    Hm... no to muszę wycofać się rakiem, pic w tym, że inny przepis
    zakazuje poprawiania obcych dokumentów, a w postaci elektronicznej
    nie ma możliwości odróżnienia "poprawki treści" od "oznaczenia".
    IMVHO, owo "oznaczenie" może znajdować się na zewnątrz dokumentu,
    co przemawia przeciw?

    pzdr, Gotfryd


  • 12. Data: 2013-02-04 09:17:49
    Temat: Re: Księgowość bez papieru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2013, cyklista wrote:

    > Z tym eksportem chodzi mi o to, że jak urzędnik zechce przejrzeć dokumentację
    > za dany okres, to albo będzie musiał usiąść przy komputerze na którym
    > zainstalowany jest program, albo trzeba mu ją będzie przedstawić w jakiejś
    > innej przejrzystej i uporządkowanej formie (np. na mikrofilmie ;) albo w
    > jednym pliku PDF, albo... wydrukować)

    Zgadza się :), IMO z wyłączeniem wymogu "jednego PDFa".

    pzdr, Gotfryd


  • 13. Data: 2013-02-04 09:23:05
    Temat: Re: Księgowość bez papieru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2013, cyklista wrote:

    > W dniu 03.02.2013 11:09, jureq pisze:
    >
    >> A dokładniej nie chodzi o dekretację, a o obowiązujące "Objaśnienia do
    >> PKPiR":
    >>
    >> 2. Kolumna 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisów do
    >> księgi. Tym samym numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę
    >> dokonania zapisu.
    > No to jak w końcu musi ten numer być widoczny w treści samego dokumentu, czy
    > nie.

    IMVHO nie.

    > Teoretycznie nożna sobie wyobrazić funkcję w programie dodającą do
    > księgowanych dokumentów "stempel" z odpowiednim numerem.

    Ale ten "stempel" musi być na zewnątrz treści dokumentu.
    Popatrz na to tak: dostajesz dokument z podpisem cyfrowym,
    certyfikowanym. Próba wpisania czegoś do istniejącej treści
    unieważnia podpis.
    Napisałem również w poście obok - "oznaczenie" na papierze
    można robić tak, aby jednoznacznie było widać że nie stanowi
    treści dokumentu, np. na odwrocie, jeśli ddokument jest
    jednostronny. W postaci elektronicznej taka tresć wymagająca
    "odwrócenia kartki" sprowadza się do zapisu poza treścią
    oryginału.

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1