  • 1. Data: 2002-01-13 02:17:22
    Temat: Kto i ile na tym zarabia ??
    Od: "Krzysiek" <p...@a...gdynia.ids.pl>

    Witam !

    Ostatnio na newsach znalazlem ogloszenie :
    "Koszty za Vat sprzedam."
    Moze mi ktos w prosty sposob wytlumaczyc ktora ze stron ile na tym zarabia
    ???
    Tzn. ile zyska firma ktora wystawi taka fakture ?
    i ile zyska ktos to "kupi" taka fakture ????

    Dla Was jest to penie proste ale ja jakos nie potrafie sie doliczyc........

    --
    GG # 1596898
    ICQ # 134218902

  • 2. Data: 2002-01-13 15:13:51
    Temat: Re: Kto i ile na tym zarabia ??
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <p...@a...gdynia.ids.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i ile zyska ktos to "kupi" taka fakture ????
    >
    > Dla Was jest to penie proste ale ja jakos nie potrafie sie

    1. To bardzo proste: nie wpisują faktury do ewidencji i nie płacą podatku.
    Lepiej więc nie korzystać z takiej oferty z powodów moralnych.
    2. Słyszałem też o ofercie "koszty za ół VAT-u" ....
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-01-13 16:13:13
    Od: "WielkoDuch" <w...@g...pl>

    Witajcie

    : 1. To bardzo proste: nie wpisują faktury do ewidencji i nie płacą podatku.
    : Lepiej więc nie korzystać z takiej oferty z powodów moralnych.
    : 2. Słyszałem też o ofercie "koszty za ół VAT-u" ....

    Są sytuacje gdzie wystawca wpisuje do ewidencji i odprowadza VAT. Naprawdę.
    Z tym, że z reguły pod koniec roku ma to miejsce, no do 25.01 :))) Ma to
    miejsce np. przy towarach sprzedawanych bez żadnego dowodu sprzedaży i na
    inwenturze to wychodzi. Może to mieć znaczenie do obrotów na kasę fiskalną,
    więc lepiej wykazać tą sprzedaż na podmiot.
    Ostatnio słyszałem o kimś kto koniecznie chciał/musiał wykazać duży dochód.
    Dawał fa-ry na usługi za sam VAT.

    Pozdrowionka
    WielkoDuch

  • 4. Data: 2002-01-14 09:23:57
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    WielkoDuch napisał(a):

> [...]
    > więc lepiej wykazać tą sprzedaż na podmiot.
    > Ostatnio słyszałem o kimś kto koniecznie chciał/musiał wykazać duży dochód.
    Podstawowa sprawa to wykorzystywanie straty.
    Firma która ma stratę wystawia firmie która potrzebuje kosztów fakturę
    (mniejszą niz strata oczywiście). Wszystko jest rejestrowane jak
    należy. Ta ze stratą płaci tylko VAT, ta z zyskiem ma koszt za cenę
    VATu, który i tak sobie odliczy. Oczywiście, transakcja taka musi być
    gotówkowa, a te są ograniczone.

    Drugi wariant to wystawianie faktur przez ryczałtowców (im niższa
    stawka ryczałtu tym lepiej). Wtedy "kupujący" koszty płaci VAT +
    ryczałt. Vat odlicza, a jego zyskiem jest różnica pomiędzy stawką
    ryczałtu a stawką podatku dochodowego. In wyższa tym większy zysk.
    Największy dla "40-procentowców".
    Oczywiście i ta transakcja musi być gotówkowa, a więc limitowana.

    Oświadczenie: Powyższe sposoby podwyższania kosztów są niezgodne z
    prawem i jako takie stanowczo odradzane przez autorkę niniejszego
    postu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk