  • 1. Data: 2002-12-13 16:18:17
    Temat: Zakaz wystawiania faktur bylemu pracodawcy ???
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wciaz krążę wokół tematu samozatrudnienia,
    i przerobilismy tu juz wiele aspektow tego problemu,
    ale dzis zetknąłem się z czymś całkiem nowym.

    Znajomy własnie powiedział mi, że istnieje w jakiejś ustawie
    (chyba cos dotyczącego uczciwej konkurencji)
    wprost sformulowany zakaz wystawiania faktur swojemu
    bylemu pracodawcy, przez bodajże 1,5 roku.

    Czy to prawda?

    Znajomy ów, też niedawno przeszedł na 1-os DG, ale jego
    macierzysta firma specjalnie założyła firmę-córke, której
    byli pracownicy moga bezpiecznie wystawiać faktury.

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-14 00:43:57
    Temat: Re: Zakaz wystawiania faktur bylemu pracodawcy ???
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (chyba cos dotyczącego uczciwej konkurencji)
    >+ wprost sformulowany zakaz wystawiania faktur swojemu
    >+ bylemu pracodawcy, przez bodajże 1,5 roku.

    Na przyszłość prosimy o więcej szczegółów !
    Czy "znajomy" przypadkiem nie pracuje na ryczałcie ?
    Jeśli tak - to owszem, jest okresowy zakaz. W ustawie
    o podatkach ryczałtowych... BTW - nie zwróciłem uwagi
    kto pytał o to samo na *.prawo :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-14 09:04:19
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Na przyszłość prosimy o więcej szczegółów !
    > Czy "znajomy" przypadkiem nie pracuje na ryczałcie ?
    > Jeśli tak - to owszem, jest okresowy zakaz. W ustawie
    > o podatkach ryczałtowych...

    Nie, znajomy jest normalnie na KPiR + VAT.
    Ale nie twierdze, ze jego macierzysta firma jest nieomylna,
    choc rzeczywiscie zalozyla inna firme do przyjmowanie faktur.

    Mam nadzieje, ze rzeczywisce zakaz dotyczy tylko ryczałtowców.
    Chętnie poczytam podstawy - mógbyś podać namiary?

    Dzieki,

    Latet

  • 4. Data: 2002-12-14 11:26:57
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ale nie twierdze, ze jego macierzysta firma jest nieomylna,
    >+ choc rzeczywiscie zalozyla inna firme do przyjmowanie faktur.

    A może on faktycznie "wykonuje działalność" w tamtej firmie,
    i z powodu KP się zabezpieczają...

    >+ Mam nadzieje, ze rzeczywisce zakaz dotyczy tylko ryczałtowców.
    >+ Chętnie poczytam podstawy - mógbyś podać namiary?

    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=95&pg=2

    Artykuł 8.

    >+ Dzieki,

    Y tam, za popieranie lenistwa mogę oberwać ;)

    Pozdrowienia :) Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-14 16:41:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, znajomy jest normalnie na KPiR + VAT.
    > Ale nie twierdze, ze jego macierzysta firma jest nieomylna,
    > choc rzeczywiscie zalozyla inna firme do przyjmowanie faktur.

    Widac firma reaguje na ostatnie zmiany i postanowiła odsunąć od stron
    pomówienie o zatrudnianie swoich dawnych pracowników (pewnie chodzi o
    odPiPowienie problemu:)

    Sark