    From: "cOOba" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Który PIT (umowa zlecenia) ?
    Date: Sat, 20 Jan 2007 14:09:35 +0100

    Witam serdecznie,

    Pytanie banalne, ale dotychczasowa lektura źródeł w sieci nie przyniosła
    żądanego rezultatu, a, że sprawa wysokiej wagi (i jednocześnie czas chyba
    nagli) mam więc serdeczną prośbę, gdyby był ktoś tak miły o pomoc w
    następującej kwestii: Jestem osobą [mam nadzieję niedługo jeszcze] nigdy
    jeszcze nie pracującą. Najpierw (o ile ma to znaczenie) w lutym tego roku
    byłem uczestnikiem pewnego teleturnieju w TVP. W międzyczasie nic się nie
    działo, jeśli chodzi o pracę i związane z nią zeznanie podatkowe. Dopiero w
    grudniu tego roku wykonywałem pracę na umowę zlecenie. I to byłoby tyle,
    jeśli chodzi o dochody, które podlegają rozliczeniu. Jeżeli chodzi o wygraną
    z tvp to podatek od razu mi odliczono (a że kwota była zbyt niska także nic
    nie potrącono), dochód (mam nadzieję, że nie mylę pojęć) ze zlecenia de
    facto też otrzymałem w kwocie netto.
    Najważniejsza jest jednak kwestia innego typu - Czy byłby ktoś tak mły i
    zechciał poradzić mi, bo nie mogę się zorientować, który PIT powinienem
    złożyć i do kiedy ?
    Czytałem, że są różne rodzaje druków: pit 28 ; pit 36 ; pit 36l ; pit 37 ;
    pit 38 [tyle znalazłem]. Nie wiem jednak, który z nich winienem złożyć,
    oraz, co nie mniej istotne - do kiedy )
    Znalazłem 2 terminy:
    - w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego (pit - 28) [cokolwiek miałoby to
    znaczyć] - do 31 stycznia 2007 r.
    - w pozostałych przypadkach (pit-36 ; pit-36l ; pit-37 ; oraz pit-38) - do
    31 kwietnia 2007 r.
    Chcę się upewnić na 100% do kiedy winienem (w świetle przedstawionych wyżej
    faktów) złozyć podanie, aby potem US mnie nie ścigał, a co gorsza, bym nie
    musiał płacić kary ;)

    Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie informacje i przepraszam za nazbyt
    prostackie pytanie laika :)

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-