  • 1. Data: 2007-01-20 13:09:35
    Temat: Który PIT (umowa zlecenia) ?
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Pytanie banalne, ale dotychczasowa lektura źródeł w sieci nie przyniosła
    żądanego rezultatu, a, że sprawa wysokiej wagi (i jednocześnie czas chyba
    nagli) mam więc serdeczną prośbę, gdyby był ktoś tak miły o pomoc w
    następującej kwestii: Jestem osobą [mam nadzieję niedługo jeszcze] nigdy
    jeszcze nie pracującą. Najpierw (o ile ma to znaczenie) w lutym tego roku
    byłem uczestnikiem pewnego teleturnieju w TVP. W międzyczasie nic się nie
    działo, jeśli chodzi o pracę i związane z nią zeznanie podatkowe. Dopiero w
    grudniu tego roku wykonywałem pracę na umowę zlecenie. I to byłoby tyle,
    jeśli chodzi o dochody, które podlegają rozliczeniu. Jeżeli chodzi o wygraną
    z tvp to podatek od razu mi odliczono (a że kwota była zbyt niska także nic
    nie potrącono), dochód (mam nadzieję, że nie mylę pojęć) ze zlecenia de
    facto też otrzymałem w kwocie netto.
    Najważniejsza jest jednak kwestia innego typu - Czy byłby ktoś tak mły i
    zechciał poradzić mi, bo nie mogę się zorientować, który PIT powinienem
    złożyć i do kiedy ?
    Czytałem, że są różne rodzaje druków: pit 28 ; pit 36 ; pit 36l ; pit 37 ;
    pit 38 [tyle znalazłem]. Nie wiem jednak, który z nich winienem złożyć,
    oraz, co nie mniej istotne - do kiedy )
    Znalazłem 2 terminy:
    - w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego (pit - 28) [cokolwiek miałoby to
    znaczyć] - do 31 stycznia 2007 r.
    - w pozostałych przypadkach (pit-36 ; pit-36l ; pit-37 ; oraz pit-38) - do
    31 kwietnia 2007 r.
    Chcę się upewnić na 100% do kiedy winienem (w świetle przedstawionych wyżej
    faktów) złozyć podanie, aby potem US mnie nie ścigał, a co gorsza, bym nie
    musiał płacić kary ;)

    Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie informacje i przepraszam za nazbyt
    prostackie pytanie laika :)

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-

  • 2. Data: 2007-01-20 13:21:04
    Temat: Re: Który PIT (umowa zlecenia) ?
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Trochę zbyt późno znalałem (zresztą nie wiem i tak, czy dobrze):

    Jeśli chodzi o to, który to PIT to (jeśli dobrze znalazłem na:
    http://www.pit.pl/roczne ) winien to być chyba pit-37 (Umowy o dzieło i
    zlecenie pit 37).
    Jeśli talk to, biorąc pod uwagę podane wcześniej źródło terminem złożenia
    byłby 30 kwietnia br.
    Nie wiem jednak czy mam rację - zarówno w kwestii rodzaju druku, jak i
    terminu jego złożenia.

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-

  • 3. Data: 2007-01-20 13:41:07
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    złożenia
    > byłby 30 kwietnia br.
    > Nie wiem jednak czy mam rację - zarówno w kwestii rodzaju druku, jak i

    Rozliczasz się na zasadach ogólnych, tak jak wszyscy inni do końca
    kwietnia.
    Od zleceniodawcy do końca lutego otrzymasz pit 8B ->i kwoty tam wpisane
    przepisujesz do pita 37 w odpowiednie miejsce (chyba jako Przychody z
    działaności wykonywanej osobiście i praw majątkowych).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-01-20 14:00:48
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisujesz do pita 37 w odpowiednie miejsce (chyba jako Przychody z
    > działaności wykonywanej osobiście i praw majątkowych).

    Wielkie, serdeczne dzięki za okazaną pomoc i zawarte informacje :)

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-

  • 5. Data: 2007-01-20 22:31:18
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm>

> [...]
    > przepisujesz do pita 37 w odpowiednie miejsce (chyba jako Przychody z
    > działaności wykonywanej osobiście i praw majątkowych).

    Zapomniałem dodać ważniej kwestii (szkoda, że nie da się wyedytować tego, co
    wcześniej napisałem, by nie dodawać kolejnej wiadomości w jednym i tym samym
    temacie):

    Nie wiem, czy o tym oto dokumencie była mowa (postać jakaś taka 'mało
    urzędowa') ale otrzymałem parę dni temu listem poleconym od zleceniodawcy
    dokument 'PIT-11/8B'
    'Informacja o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy'
    [patrząc na ten dokument wygląda on na zwykły wydruk komputerowy, który sam
    bym mógł sobie skonstruować, nie zaś PIT, taki, jaki można chociażby
    obejrzeć w sieci pod np:
    http://www.msp.money.pl/d/podatki/formularze/pit/pit
    _11_8b.pdf ]. Jeśli to
    jednak ten właściwy dokument to mam już komplet potrzebnych informacji, a
    tym samym mogę chyba dyskusję zakończyć (no, chyba, że ktoś będzie jeszcze
    chciał do niej wnieść coś pożytecznego, wówczas zapraszam :) ).

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-

  • 6. Data: 2007-01-20 23:19:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "cOOba" <c...@o...pl> wrote in message news:eou57l$57r$1@news.onet.pl...

> [...]
    > tym samym mogę chyba dyskusję zakończyć (no, chyba, że ktoś będzie jeszcze
    > chciał do niej wnieść coś pożytecznego, wówczas zapraszam :) ).

    to ten.
    Format dokumentu nie ma żadnego znacznia.
    Równie dobrze mogliby go napisac długopisem na kartce, bylby miał te same
    informacje.
    W tym jednym miejscu należy ministerstwo finansów pochwalić, że sie nie
    wygłupiają z oficjalnymi drukami.

    rozliczasz się na pit-37 do końca kwietnia.
    program do rozliczeń jest/będzie tu: www.pity.pl