  • 1. Data: 2007-01-20 16:32:06
    Temat: Zmiana siedziby
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zmienilem glowna siedzibe firmy, pokrywa sie ona teraz z adresem
    zamieszkania (adres A).
    Miejsce wykonywania dzialalnosci jest pod innym adresem (adres B), ktory
    wczesniej byl rowniez siedziba glowna.
    Mam wobec tego pytanie, jaka pieczatka (z adresem A czy z adresem B)
    powinienem poslugiwac sie w miejscu wykonywania dzialalnosci (adres B).
    Czy wystawiajac fakture VAT, uzywac adresu siedziby a jako miejsce
    wystawienia uzyc adresu B??
    Jaki adres musi zostac wpisany w kase fiskalna, ktora znajduje sie pod
    adresem B?

    Pozdrawiam
    Tomek.

  • 2. Data: 2007-01-20 22:08:33
    Temat: Re: Zmiana siedziby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jan 2007, Tomek wrote:

    > Witam,
    > Zmienilem glowna siedzibe firmy, pokrywa sie ona teraz z adresem
    > zamieszkania (adres A).

    Czekaj, a firma to... ? Idzie o formę prawną.
    Bo jak 1-osobowa DG, to mamy taki stary wzór gościa co powiedział
    "państwo to ja" :)
    1-os DG działa tak: "DG to ja".
    Firma jest nazwą (dosłownie!) której elementami są (obowiazkowo)
    imię i nazwisko. Przepisy posługują się pojęciem "siedziba osoby
    prawnej lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".
    Który adres - zamieszkania, przechowywania dokumentacji, prowadzenia
    DG (czyli adres przedsiębiorstwa, a nie adres firmy) masz na
    myśli?

    > Miejsce wykonywania dzialalnosci jest pod innym adresem (adres B), ktory
    > wczesniej byl rowniez siedziba glowna.

    Przyznam że tu mam mieszane uczucia :( - coś mi nie pasuje.

    > Mam wobec tego pytanie, jaka pieczatka (z adresem A czy z adresem B)
    > powinienem poslugiwac sie w miejscu wykonywania dzialalnosci (adres B).

    Na ten temat chyba jeszcze w zeszłym roku się naraziłem :)
    Pytanie: co MUSI być na pieczątce?
    Mi jest znana tylko jedna odpowiedź: REGON!
    Pytanie bonusowe: czego NIE MOŻE być na pieczątce?
    Wedle mojej wiedzy: danych nieprawdziwych :)

    > Czy wystawiajac fakture VAT, uzywac adresu siedziby a jako miejsce
    > wystawienia uzyc adresu B??

    Wiele "dużych" firm robi tak, że w 1. linijce podaje adres siedziby
    (w przypadku osoby fizycznej byłoby to m-ce zamieszkania) zaś
    pod spodem adres przedsiębiorstwa/oddziału/sklepu/miejsca
    zawierania umów....

    > Jaki adres musi zostac wpisany w kase fiskalna

    A tu siedzę cicho (nie mam a nie chce mi się czytać przepisów :))

    pzdr, Gotfryd