  • 1. Data: 2004-12-01 15:53:26
    Temat: aktualizacja PKD
    Od: "=mago=" <k...@w...pl>

    Witam !
    Moja gmina żąda opłaty jak za aktualizację wpisu do ew.
    dz.g. ( 50 pln)mimo, iż dopisywany jest wyłącznie PKD
    Czy ktoś zna podstawę prawną zwolnienia ?
    Czy dowolność w pobieraniu opłat może istnieć ???
    Proszę o odpowiedz
    Małgosia

  • 2. Data: 2004-12-01 16:14:32
    Temat: Re: aktualizacja PKD
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "=mago=" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dz.g. ( 50 pln)mimo, iż dopisywany jest wyłącznie PKD
    > Czy ktoś zna podstawę prawną zwolnienia ?

    Art 68 (ustawa o swobodzie działalności)

  • 3. Data: 2004-12-01 16:26:00
    Od: "=GOMA=" <k...@w...pl>

    ale nie ma tu mowy o odpłatności

    Art. 68.
    Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej, w drodze decyzji, odmawia
    wpisu przedsiębiorcy do rejestru, w przypadku gdy:
    1) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania
    działalności gospodarczej objętej wpisem;
    2) przedsiębiorcę wykreślono z rejestru tej działalności regulowanej z
    przyczyn, o których mowa w art. 71 ust. 1, w okresie 3 lat
    poprzedzających
    złożenie wniosku.

  • 4. Data: 2004-12-01 18:55:36
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "=GOMA=" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale nie ma tu mowy o odpłatności

    Czyli mój magistrat powołał się na niewłaściwy zapis ?:-(

  • 5. Data: 2004-12-02 06:44:01
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    > dz.g. ( 50 pln)mimo, iż dopisywany jest wyłącznie PKD
    > Czy ktoś zna podstawę prawną zwolnienia ?

    Było kiedyś wałkowane na grupie i jeden taki kawałek zapisałem:

    W dniu 1 stycznia 2004 r weszła w życie Ustawa o zmianie ustawy Prawo
    działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 11 listopada 2003
    (Dz.U. nr 217 poz. 2175). Art. 8 noweli nakłada na osoby prowadzące
    działalność gospodarczą obowiązek uzupełnienia w terminie do 31 grudnia
    2004 r danych w prowadzonych przez urzędy gmin/miast ewidencji
    działalności
    gospodarczej o informacje wyszczególnione w art. 7 "b" ust. 2 Ustawy Prawo
    działalności gospodarczej.

    Niektóre urzędy gmin i miast przy realizacji tego obowiązku przez
    prowadzących działalność
    gospodarczą pobierają opłatę skarbową w wysokości 50,- zł - jak za zmianę
    wpisu w ewidencji. Działanie takie jest naruszeniem prawa.

    W sprawie tej jednoznaczne stanowisko zajęło Ministerstwo Gospodarki Pracy
    Polityki Społecznej w piśmie nr DR/1474/II/MZ/04,
    Cytuję
    "6. Kwestia pobierania przez organ ewidencyjny opłaty za uzupełnienie
    wpisu
    na mocy art. 8 noweli. Ponieważ powyższy artykuł nie definiuje
    uzupełnienia
    w odniesieniu do pojęcia "zmiany wpisu" oraz nie łączy uzupełnienia z
    określoną płatnością, dlatego należy przyjąć iż za uzupełnienie nie
    pobiera
    się opłaty."
    publikując także stosowną informację dla gmin w tej sprawie na witrynie
    internetowej MGPiPS :
    http://www.mpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr=
    3171&id_doc=3171&dokum
    ent=3171
    Osoby, które zostały już zmuszone przez urzędników gminnych do wniesienia
    opłaty za uzupełnienie danych mogą zażądać natychmiastowego zwrotu tej
    opłaty wraz z odsetkami ustawowymi pod rygorem skierowania sprawy do
    postępowania sądowego (nie ma żadnej mozliwości przegrania takiej sprawy)
    ,
    a także pisemnego wyjaśnienia przyczyn, dla których nienależną opłatę
    pobrano.
    Osoby, które będą uzupełniały swoje dane w urzędach gmin winny czynić to
    NIE
    NA DRUKACH ZGŁOSZENIA/ZMIANY ZGŁOSZENIA (zmiana danych w zgłoszeniu
    podlega
    opłacie skarbowej), a odrębnymi pismami z wyraźnym zaznaczeniem, że jest
    uzupełnienie danych czynione w trybie art. 8 noweli (Ustawa o zmianie
    ustawy
    Prawo działalności gospodarczej). W przypadku czynienia trudności przez
    urzędników - pismo należy pozostawić za pokwitowaniem w sekretariacie
    wójta,
    albo wysłać listem poleconym. NIE WNOSIĆ ŻADNYCH OPŁAT !
    Po 14 dniach urząd ma obowiązek dostarczyć osobie uzupełniającej dane
    zaświadczenie zawierające treść uzupełnionego wpisu. Jeżeli tego nie
    uczyni - łamie prawo ! Jeśli po 1 stycznia 2005 r przedsiębiorca na skutek
    braku zaświadczenia zawierającego uzupełnione dane (zgłoszone uprzednio
    gminie) poniesie mierzalne straty finansowe - istnieje podstawa do
    roszczenia wobec gminy na drodze cywilno-prawnej. Natomiast urzędnik,
    któremu udowodnimy winę - może stracić 3 swoje pensje.

    Ponadto :
    1) O fakcie żądania opłaty powiadom Regionalną Izbę Obrachunkową (już oni
    niedouczonej urzędniczne dadzą popalić) i właściwego wojewodę żądając
    pisemnych wyjaśnień w terminie określonym w KPA
    2) Natychmiast o sprawie powiadom Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
    Warszawie. Tematem tym zajmuje się p. Marcin Zembaty , adres :
    m...@m...gov.pl podając oczywiście szczegóły - w tym dane personalne
    urzędniczki. Pan Zembaty w tej sprawie sprowadził do parteru całe
    województwo lubelskie, gdzie w 90 % gmin żądano opłat.
    3) Zainteresuj sprawą lokalną prasę, za pośrednictwem której warto
    powiadomić wszystkich, od których urzędnicy wyłudzili pieniądze, aby
    zażądali ich zwrotu wraz z należnymi odsetkami oraz wyjaśnień przyczyn,
    dla
    których pobrano nienależne opłaty. Jak niedouczonym urzędnikom przyjdzie
    po
    nocach pisać kilka tysięcy pism z wyjaśnieniami i robić tyleż przelewów
    (zwrotów pieniędzy) - może zaczną wykonywać to, za co im płacimy jako
    podatnicy.

  • 6. Data: 2004-12-06 08:19:19
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Jano" <m...@h...gula> napisał w wiadomości
> [...]
    > opłacie skarbowej), a odrębnymi pismami z wyraźnym zaznaczeniem, że jest
    > uzupełnienie danych czynione w trybie art. 8 noweli (Ustawa o zmianie

    Aby nie być gołosłownym:
    Magistrat Chorzów nie przyjmuje taki "kwitów"
    Każą wypełnić formularz zmiany i wnieść opłatę 50zł.

    I może się to nie podobać. Ludzie "płaczą i płacą"

  • 7. Data: 2004-12-06 11:27:32
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 6 Dec 2004 09:19:19 +0100, w <cp14m1$qje$1@news.onet.pl>, "SP9LWH"
    <s...@a...pl> napisał(-a):

    > Magistrat Chorzów nie przyjmuje taki "kwitów"
    > Każą wypełnić formularz zmiany i wnieść opłatę 50zł.

    Zgłosić do prokuratury, jednocześnie powiadamiając o tym urząd.

  • 8. Data: 2004-12-07 16:29:21
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Radoslaw P."

    Zgłosić do prokuratury, jednocześnie powiadamiając o tym urząd.

    ***i co? szkoida czasu
    w krakowie maja uchwale i juz
    a ustawa jasno nie precyzuje ze nie wolno, tylko sie ustawodawcom wydawalo
    ze napisali jasno ze nie pobiera sie oplat, ale jednak mozna to inaczej
    interpretowac...

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 9. Data: 2004-12-11 03:11:00
    Od: a...@o...pl

    > Aby nie być gołosłownym:
    > Magistrat Chorzów nie przyjmuje taki "kwitów"
    > Każą wypełnić formularz zmiany i wnieść opłatę 50zł.
    >
    > I może się to nie podobać. Ludzie "płaczą i płacą"

    Doradzam wysłać list POLECONY na poczcie i zachować dowód nadania. Oni
    Nie mogą nie przyjąć listu poleconego (bo nie będą wiedzieli, co jest
    w środku). W liście trzeba ZAŻĄDAĆ dokonania NIEODPŁATNEJ aktualizacji
    wpisu o EKD oraz PESEL, a także pouczyć urzędników, że w razie braku
    odpowiedzi, po 14 dniach powiadomisz prokuraturę i pana Zembatego,
    wskazując jego adres internetowy i informację o tym, jak potraktował
    urzędników w województwie lubelskim.

    Potem w razie problemów, należy powoływać się na ten list polecony,
    urzędnicy za wszystkie Twoje straty zapłacą z własnej pensji. trzeba
    walczyć z tym chamstwem, bo inaczej będą coraz bezczelniejsi...

    pozdr
    Sebastian

  • 10. Data: 2004-12-11 14:23:42
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > działalność gospodarczą  obowiązek uzupełnienia w terminie do 31 grudnia
    > 2004 r danych w prowadzonych przez urzędy gmin/miast ewidencji
    ciach ....

    W pełni profesjonalna i prawidłowa odpowiedź. Brawo.