  • 1. Data: 2008-12-19 12:39:30
    Temat: Rachunek do UZ na nowy rok
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam UZ z gościem, któremu podzlecam zadania. I zadania wykonuje, a co jakiś
    czas wystawia rachunek, jak się uzbiera 500zł (mamy szablon rachunku, z
    wyliczonymi stawkami). I teraz pytanie:

    a) czy można wystawić w styczniu za rzeczy ze stycznia i grudnia?
    b) jeśli tak, to jaki podatek, skoro jest teraz zmiana na 18%.

    W ogóle, jak się liczy KUP dla UZ w 2009? Dalej 20%?

    Czyli BRUTTO - 20% KUP i od tego podatek 18%?

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 2. Data: 2008-12-19 15:10:40
    Temat: Re: Rachunek do UZ na nowy rok
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 13:39:30 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyliczonymi stawkami). I teraz pytanie:
    >
    > a) czy można wystawić w styczniu za rzeczy ze stycznia i grudnia?

    Czemu nie, w przypadku "zlecenników osobistych" jest praktycznie
    wolna amerykanka co do rachunków.

    > b) jeśli tak, to jaki podatek, skoro jest teraz zmiana na 18%.

    To się patrzysz w dacie wypłacenia. Zlecennicy osobiści idą kasowo.

    > W ogóle, jak się liczy KUP dla UZ w 2009? Dalej 20%?

    ZTCW to tak

    > Czyli BRUTTO - 20% KUP i od tego podatek 18%?

    A co do zaliczek to nie jestem pewien

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-19 21:26:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2008, Tomek wrote:

    > A co do zaliczek to nie jestem pewien

    +++
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów okreœla się:
    4) z tytułów okreœlonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 - w wysokoœci
    20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu
    pomniejszonego o potršcone przez płatnika w danym miesišcu składki
    na ubezpieczenia [...]
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-12-19 21:58:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 22:26:16 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > 20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu
    > pomniejszonego o potršcone przez płatnika w danym miesišcu składki

    Chodziło o podatek, jak mnie pamięć nie myli to kiedyś była już
    stawka 19% a jeszcze rok czy dwa zaliczki się wg 20% pobierało.
    Nie chce mi się szukać czy teraz mimo 18% zostaje 19% dla zaliczek
    czy to jest firmowo skorelowane ze skalą

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-19 23:33:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2008, Tomek wrote:
    [...]
    [...]
    > Chodziło o podatek, jak mnie pamięć nie myli to kiedyś była już
    > stawka 19% a jeszcze rok czy dwa zaliczki się wg 20% pobierało.
    > Nie chce mi się szukać

    Nauczeni doświadczeniem zmienili zapis na sensowny:
    +++
    Art. 41.
    1. Osoby fizyczne prowadzšce działalnoœć gospodarczš, osoby prawne
    i [...] które dokonujš œwiadczeń z tytułu działalnoœci, o której
    mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom okreœlonym
    w art. 3 ust. 1, sš obowišzane jako płatnicy pobierać [...]
    zaliczki [...] stosując [...] najniższš stawkę podatkowš okreœlonš
    w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1
    ---

    > czy to jest firmowo skorelowane ze skalą

    "jak widać".

    pzdr, Gotfryd