  • 1. Data: 2003-06-13 11:26:18
    Temat: Kwatalna informacja podsumowująca VAT (??)
    Od: "MM" <m...@p...USUNTO.onet.pl>

    Witam,
    W "Gazecie Prawnej" podobno pojawił sie artykul mowiacy o tym, iz w
    projekcie nowej ustawy o Vat, a dokladniej to w III rozdziale tego projektu
    jest mowa o Kwartalnej informacji podsumowujacej Vat, ktora dodatkowo beda
    musieli skladac podatnicy co kwartal, jak mowi nazwa. Tekst ze strony
    internetowej mowi:
    "przyszla kwartalna informacja podsumowujaca bedzie wykazem kontrahentow.
    Poza tym bedzie trzeba w tym dokumencie podac: w przypadku importu - wartosc
    nabytych towarow z panstw Unii Europejskiej, a w przypadku eksportu -
    wielkosc sprzedazy wewnatrzunijnej."

    Interesuje mnie czy ktos ma "glebsza" wiedze na temat nowego dokumentu i czy
    np firma posiadajaca kilkadziesiat tysiecy kontrahentow bedzie musiala co
    kwartal podac do Urzedu Skarbowego dane tych kontrahentow ? Czy przez to US
    chce sprawdzic kto i ile czego kupuje ?

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 2. Data: 2003-06-13 11:58:37
    Temat: Odp: Kwatalna informacja podsumowująca VAT (??)
    Od: "Slawomir Dabrowski" <s...@s...pl>

    Użytkownik MM <m...@p...USUNTO.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bcccc6$o92$...@s...futuro.pl...
> [...]
    > kwartal podac do Urzedu Skarbowego dane tych kontrahentow ? Czy przez to

    Na ten temat wiedzy nie mam, ale przypomina mi to podobną sprawę sprzed
    kilku lat. Należało wtedy co, chyba kwartał wysyłać US informację o
    transakcjach z wszystkimi kontrahentami po przekroczeniu jakiegośtam progu
    obrotów. Szybciutko znieśli ten obowiązek.
    Analogia piękna ale niestety może być chybiona. US w końcu się
    skomputeryzują, nałożą obowiązek przesyłania danych w formacie
    elektroniczym.