  • 1. Data: 2006-04-07 08:08:38
    Temat: Kwota wolna od podatku
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    Czy jesli pracuje i mam tam ulge podatkowa,czy przy dzialalnosci
    gospodarczej tez dochod jest liczony powyzej kwoty wolnej od
    podatku:530,04zl

    seba

  • 2. Data: 2006-04-07 08:25:09
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    seba wrote:

    > Czy jesli pracuje i mam tam ulge podatkowa,czy przy dzialalnosci
    > gospodarczej tez dochod jest liczony powyzej kwoty wolnej od
    > podatku:530,04zl

    Pytanie zadałeś tak, że nie wiadomo o co ci chodzi. Ale i tak się
    domyślę. :))
    Pracujesz na etacie. Złożyłeś pracodawcy PIT-2 w którym napisałeś, że
    nie prowadzisz działalności gospodarczej ani nie masz innych dochodów
    od których samodzielnie odprowadzasz zaliczki na podatek. Dlatego
    pracodawca licząc ci zaliczki uwzględnia kwotę wolną. Ty z kolei
    prowadząc działalność nie wiesz jak masz liczyć płacony podatek na
    PIT-5.
    O to chodziło?
    Jeśli tak to czytając dosłownie ustawę dochodzimy do anstępujących
    wniosków:
    1. Płacąc zaliczki z DG na zasadach ogólnych (PIT-5) zawsze liczymy je
    zodnie ze skalą czyli odliczając 530,...
    2. Jeżeli DG rozpoczęliśmy po 1 stycznia to do końca roku będzie ta
    kwota wolna odliczana podwójnie. Wyrówa się to przy rozliczeniu
    rocznym. Uwaga: będziemy wtedy musieli dopłacić 530 zł, więc trzeba być
    na ten wydatek przygotowanym.
    3. Jeśli DG rozpoczęliśmy 1 stycznia lub w roku ubiegłym to na początku
    stycznia mieliśmy obowiązek u pracodawcy odwołać PIT-2 żeby nie
    odliczał kwoty wolnej.