  • 11. Data: 2004-12-11 08:51:30
    Temat: Re: L4,premia a wyplata z ZUS???
    Od: marvin<m...@n...pl>

    > Od 2 miesiecy jestem na zwolnieniu L4 i wlasnie dostalem
    > wyplate z ZUS-80% kwoty ostatniej wyplaty,tyle tylko ze bez
    premii.Czy
    > srednia do wyplaty liczona jest bez premii,ktora dostawalem legalnie
    i ktora
    > byla wykazywana na rozliczeniach miesiecznych? >

    Premia - także ta oskładkowana i opodatkowana - nie zawsze musi
    być składnikiem wynagrodzenia uwzględnianym w podstawie wymiaru
    zasiłku chorobowego.
    Polecam art. 41 ustawy z dnia 25.06.1999 r. o świadczeniach
    pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-12-11 18:46:30
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Thx za wykład :)
    > Czy owe składniki wliczają się tylko do składem *społecznych* czy do
    > *chorobowej* też ? Nie jestem ZUSologiem, a konieczność płacenia
    > składki chorobowej od czegoś co NIE liczy się do "chorobowego" to
    > byłby rozbój w biały dzień...

    Wliczają się do wszystkich składek. Jeżeli pracownik ma zwolnienie to zakład
    wypłaca tą kwotę w całości i wtedy nie potrąca od tego składek. Faktycznie o
    tym nigdy nie pomyślałem że idą składki na ub. chorobowe. No ale ja do tego
    zawsze podchodziłem w ten sposób że ZUS szuka oszczędności.
    Pozostaje tylko jedna kwestia która nadal jest niewyjaśniona.
    Otóż czy licząc podstawę do chorobowego mam wliczać (czyli odejmować od
    bruuta) wszystkie składki z 6 miesięcy czy tylko skłądki od tych składników,
    które wchodzą do podstawy chorobowego.

    Ja nie potrafię jednoznacznie określic tego wg przepisów, które czytałem a i
    zusy nie bardzo chcą się zabierać za interpretację.

    pozdrawiam
    PawełJ